Telewizja2011-06-17
8

"M jak miłość" straciło 800 tys. widzów. Zarobiło 140 mln zł

Serial „M jak miłość” w zakończonym właśnie sezonie gromadził mniej widzów niż rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Dwójki pozostaje jednak nadal zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły ponad 140 mln zł.

W okresie od połowy września ub.r. do połowy czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio 7,5 mln widzów, co dało Dwójce 45,74 proc. udziału w grupie 4+ i 41,15 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W sezonie 2009/2010 serial cieszył się większą oglądalnością - śledziło go 8,33 mln osób, a udział produkcji wynosił odpowiednio 50,35 proc. i 46,67 proc. (dowiedz się więcej). Natomiast dwa lata temu “M jak miłość” gromadziło średnio 8,23 mln widzów, a jego udział uplasował się na poziomie 50,39 proc.

Dane telemetryczne pokazują, że najwięcej widzów w zakończonym sezonie miał odcinek z 18 stycznia br., który obejrzało 8,41 mln osób. Wszystkie 15 najpopularniejszych epizodów przekroczyło granicę 8 mln widzów.

Mimo spadku widowni Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” w minionym sezonie bez zmian była zdecydowanym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł 12,23 proc., kanał ten nadawał wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,68 proc.; głównie “W11 - Wydział Śledczy”) i TVP 1 (11,43 proc.; głównie filmy fabularne i Teatr Telewizji).

Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków serialu w minionym sezonie wyniosły 143,2 mln zł. W poprzednim sezonie wpływy były niższe i wyniosły 127,3 mln zł, ale wtedy serial nadawany był tylko dwa razy w tygodniu. Natomiast w zakończonym właśnie sezonie przez okres jesienny “M jak miłość” pokazywano trzy razy w tygodniu (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów w wieku 35-39 lat i po pięćdziesiątce oraz mieszkańców wsi, małych i średnich miast.

Kolejne odcinki “M jak miłość” pojawią się na antenie TVP 2 jesienią br.


Top odcinków “M jak miłość”

Zobacz tabelę


Oglądalność serialu na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Profil widowni “M jak miłość”

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:M jak miłość

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas