Reklama2021-06-01
3

Szef Wedla Maciej Herman na czele jury Effie Awards 2021

Maciej HermanMaciej Herman

Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel, został przewodniczącym jury Effie Awards 2021.

Maciej Herman, oprócz roli przewodniczącego Effie Awards 2021, pokieruje grupą jurorską, która będzie oceniać prace zgłoszone w kategorii Marketing & Business Solutions. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań - działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

- Komunikacja marek od dawna wychodzi daleko poza obszar informowania o atrybutach produktów czy usług. To także angażowanie odbiorców, budowanie relacji, przełamywanie schematów i tworzenie niepowtarzalnych narracji. Coraz częściej rola reklamy i marketingu obejmuje także edukację i odpowiadanie na aktualne wyzwania społeczne i ekologiczne. W Polsce i na całym świecie stanęliśmy twarzą w twarz z fundamentalnymi problemami. Jako marketerzy nie tylko mamy wybór. To przede wszystkim nasz obowiązek by reagować i znajdować właściwe rozwiązania, wykorzystując fakt, że konsumenci ufają markom dużo bardziej, niż na przykład politykom. Nasz wpływ na to w jakim społeczeństwie i otoczeniu żyjemy jest ogromny - komentuje Maciej Herman.

Jury Effie Awards 2021

W jury zasiadają reprezentanci reklamodawców w randze prezesów, dyrektorów marketingu oraz brand managerów, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych i niezależni, branżowi eksperci.

Ostatecznego wyboru składu jury, spośród ok. 300 kandydatur, dokonał Komitet Organizacyjny konkursu poprzez głosowanie online (wyłaniając short listę), a następnie  w formie dyskusji. Po zatwierdzeniu ponad 170-osobowego składu, jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup jurorskich:

Grupa 1 Napoje Alkoholowe; Napoje Bezalkoholowe; Żywność

Przewodniczący: Krzysztof Białkowski, CMO Red Bull

Grupa 2 Leki i Suplementy Diety; Uroda i Pielęgnacja

Przewodniczący: Andrzej Mytych, CMO Yope

Grupa 3 Kultura i Rozrywka, Young Audience

Przewodnicząca: Anna Putts, Brand & Content Director HBO i HBO GO w regionie Europy Centralnej

Grupa 4 Finanse; Business-to-Business

Przewodnicząca: Natalia Załęcka, Head of Marketing Transformation, Deloitte Digital

Grupa 5 Dobra konsumpcyjne; Motoryzacja; Usługi

Przewodniczący: Tomasz Borchowiec, Marketing & Corporate Communications Director Prudential

Grupa 6 Retail/ Kanały Sprzedaży; Commerce

Przewodnicząca: Joanna Czekaj, Managing Director SaleTube

Grupa 7 Long Term Marketing Excellence, Launch/ relaunch;

Przewodniczący: Filip Fiedorow, CMO Netto Polska

Grupa 8 Positive change: React& Defend, Smart Budget

Przewodnicząca: Elżbieta Twardowska, CSO Ogilvy

Grupa 9 Positive change: Positive Influence; Non – Profit & Public Service; PR-Led i Employer branding

Przewodnicząca: Anna Koszur, Managing Director, Freundschaft

Grupa 10 Brand Experience; Branded Content

Przewodniczący: Paweł Loedl, Chief Strategy Officer VMLY&R

Przebieg obrad Jury

Na koniec czerwca zaplanowano briefing członków jury dotyczący procedur, zasad i kryteriów oceny. Jury ocenia prace w 4 obszarach:  wyzwanie, kontekst rynkowy i cele (waga oceny 0,23);  insight i strategia (waga oceny 0,24); realizacja (waga oceny 0,23); wyniki (waga oceny 0,30).

W przypadku kategorii Marketing & Business Solutions kryteriami oceny są: wyzwania biznesowe i przyjęte cele (waga oceny 0,3); koncepcja działania (waga oceny 0,2); egzekucja idei i dobór narzędzi (waga oceny 0,2) efekty (waga oceny 0,3).

W drugiej połowie sierpnia odbędzie się przegląd zgłoszonych projektów przez jury na platformie online.

Wrzesień to okres obrad Jury: dyskusje, głosowanie online (short lista), zatwierdzanie nominacji i ocena indywidualna. Wszystko odbywa się przy wsparciu firmy prawniczej LSW, która nadzoruje proces oraz na podstawie średniej ważonej ocen, po zastosowaniu algorytmu, uzyskuje listę prac, które danego roku otrzymają Effie Awards.

Po głównym głosowaniu, przewodniczący grup jurorskich wraz z przewodniczącym jury na specjalnym posiedzeniu wybierają laureata Grand Prix spośród kampanii nagrodzonych Złotym Effie (z wyłączeniem kategorii Marketing & Business Solutions oraz Non-Profit & Public Service). Przykładowe kryteria oceny: nowatorski charakter pracy i studium przypadku dla rynku; długotrwały efekt dla marki – sustainability; zmiana zachowań i/ lub percepcji.

Effie Awards - terminy

Przesyłanie zgłoszeń do Effie Awards będzie możliwe w czterech terminach:

I termin: 12.05.2021 – 31.05.2021 (do godz.17:00 włącznie)

II termin: 31.05.2021 (od godz.17:01) – 21.06.2021 (do godz. 17:00 włącznie)

III termin: 21.06.2021 (od godz.17:01) – 12.07.2021 (do godz.17:00 włącznie)

IV termin: 12.07.2021 (od godz. 17:01) – 23.07.2021 (do godz. 17:00 włącznie)

Podczas 21. edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix przyznano firmie Żabka Polska za platformę komunikacyjną "Mały Wielki Sklep". Złotem nagrodzono pięć kampanii - oprócz Żabki - marki Tyskie, McDonald's Polska, Huawei oraz ING Bank Śląski. Wręczono 54 nagrody, w tym 5 złotych, 20 srebrnych i 29 brązowych.

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas