Radio2020-01-23
5

Maciej Mazurek prezesem Radia Poznań

Podczas środowego posiedzenia Rady Mediów Narodowych powołano nowego szefa Radia Poznań. Został nim Maciej Mazurek - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

 

W środę 22 stycznia Rada Mediów Narodowych zdecydowała, kto powinien zostać na stale szefem regionalnej rozgłośni Polskiego Radia w Poznaniu. Poprzednio pełniącym obowiązki szefa rozgłośni był prokurent spółki Witold Gładkij.

PiS głosuje za Mazurkiem

Decyzją trzech członków Rady związanych z PiS - przewodniczącego Krzysztofa Czabańskiego, Joanny Lichockiej oraz Elżbiety Kruk - nowym prezesem Radia Poznań został Maciej Mazurek. Jego kandydaturę zgłosił przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Grzegorz Podżorny wstrzymał się od głosu, a Juliusz Braun był nieobecny na posiedzeniu ze względu na wyjazd zagraniczny.

Maciej Mazurek to publicysta i komentator Radia Poznań, członek rady programowej konkursu „Polska wielki projekt”, redaktor TVP Kultura, posiada doświadczenie także z: „Teologii politycznej”, „Kuriera Czytelniczego”, „Arteonu”, „Czasu Kultury”, „Zeszytów Karmelitańskich”, twórca programu „Lustra” w TVP Poznań, wykładowca historii kultury i historii sztuki w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu.

Drugim kandydatem na to stanowisko (zgłoszonym przez Podżornego) był Piotr Świątkowski. Jest reżyserem słuchowisk w Radiu Poznań, kierownikiem działu historii, reportażu i słuchowisk w tej rozgłośni, pisarzem i reportażystą, reportem miesięcznika „W drodze”, a poprzednio był kierownikiem działu kultury i reportażu w Radiu Poznań, wydawcą serwisu internetowego Radia Merkury, reporterem RMF FM.

Poprzednio prezesem Radia Poznań był Piotr Bernatowicz, ale złożył on oświadczenie o rezygnacji z funkcji, ponieważ decyzją ministra kultury Piotra Glińskiego został dyrektorem Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. W sprawie powołania go na to stanowisko nie odbył się żaden konkurs. Rada Mediów Narodowych miała wybrać nowego szefa poznańskiej rozgłośni już przed świętami, ale wtedy nikt nie był zainteresowany objęciem tej funkcji.

Od czerwca do listopada 2019 roku Radio Poznań zanotowało 3,5 proc. udziału w rynku słuchalności, co stanowi spadek o 2 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego czasu w poprzednim roku. To daje dziesiąty wynik wśród wszystkich rozgłośni radiowych.

Autor:Nikola Bochyńska

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas