Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”, ale dogania go wydawany dla sieci Rossmann „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od września 2015 roku do lutego 2016 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,46 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 8,51 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie czytany był on przez 8,21 proc. respondentów (wzrost o 1,08 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest dostępny w kioskach.
Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się „Claudia” (Grupa Burda) z wynikiem na poziomie 5,59 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,30 pkt. proc.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, kulinarnym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.
Zobacz tabelę- 1
- 2