Weekendowa sekcja portalu WP.pl ma miesięcznie ok. 1,5 mln użytkowników, a analogiczny dział Gazeta.pl - 1,1 mln. Ta druga witryna notuje jednak więcej odsłon i dwa razy dłuższy średni czas korzystania niż strona WP.pl.
Weekendowy magazyn z reportażami, felietonami i wywiadami został uruchomiony przez Wirtualną Polskę na stałe na początku kwietnia br. Według badania Gemius/PBI w kwietniu sekcję odwiedziło 1,44 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,97 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przez pięć minut i 58 sekund.
W kolejnych miesiącach dział notował porównywalne wyniki odwiedzalności.
Internet | WP.pl przyciąga internautów bardziej niż Onet, a Interia.pl - niż Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl (TOP portali) |
Z kolei Gazeta.pl już trzy lata temu uruchomiła swoją sekcję weekendową, promowaną w soboty i niedziele u góry strony głównej portalu. Od ub.r. dział jest dostępny przez cały tydzień, a nie jak wcześniej tylko w weekendy.
W ostatnich miesiącach sekcja miała po ok. 1,1 mln realnych użytkowników, 4-5 mln odsłon oraz po 10-12 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W lipcu br. Weekend.gazeta.pl zanotował spadek zasięgu o 0,09 pkt proc. (czyli o 2 proc.) oraz wzrost liczby odsłon o 1,28 mln (34,1 proc. w górę) oraz dwie minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (25,4 proc. w górę).
Internet | Strony Google, Cyfrowego Polsatu, Facebook i Wikipedia straciły użytkowników, w górę Interia i TVN24.pl (Gemius/PBI z lipca 2017 r.) |