Prasa2015-12-28
1

Magazyny młodzieżowe o ponad 40 proc. w dół. „Fun Club” stracił najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach br. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 61 835 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 42,31 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 46,53 proc. do poziomu 34 854 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.

Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 44,97 proc. do 28 611 egz.

Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,39 proc. i wyniosła 25 593 egz.

Zobacz tabelę


We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 47,80 proc. do 43 117 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.

Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował „Twist” (30 031 egz.; w dół o 33,20 proc.). Z kolei na trzecią lokatę spadł „Fun Club” (21 705 egz.; spadek o 64,31 proc. - największy w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas