Prasa2014-02-05
9

Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” o 72 proc. w dół

Shutterstock.comShutterstock.com

W listopadzie 2013 roku wszystkie dwutygodniki z segmentu people zanotowały spore spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Grazia”. Na pozycji lidera uplasował się magazyn „Party”.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w listopadzie 2013 roku wyniosła 283 100 egz. W porównaniu do listopada 2012 roku była ona niższa o 24,16 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął konkurencyjny dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 246 843 egz. Zanotował on spadek na poziomie 31,51 proc. W ciągu roku cena „Show” wzrosła z 1,60 zł do 1,99 zł.

Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska), który rok temu był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma jednak spadła w ciągu roku o 43,77 proc. do 145 000 egz. Obecnie kosztuje on 1,99 zł, a rok wcześniej 1,50 zł.

Z kolei największy spadek, wynoszący aż 71,70 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w listopadzie 2013 roku uplasował się na poziomie 84 465 egz. Dwutygodnik ten na rynku ukazuje się od końca listopada 2012 roku. Wówczas „Grazia” kosztowała 1,99 zł, a jej wprowadzenie na rynek wspierane było kampanią reklamową (dowiedz się więcej). W listopadzie ub.r. tytuł ukazywał się w cenie 2,99 zł.

Zobacz tabelę


W listopadzie 2013 roku w porównaniu do października 2013 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 4,82 proc.) pochwalić się mogła „Gala” (G+J Polska). Z kolei najwięcej straciła „Grazia” - było to 37,47 proc.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas