Agencja Grey Group Poland oraz Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej stworzyły kampanię, która ma na celu pokazać, że wojna za wschodnią granicą wciąż trwa, na miasta spadają rakiety, a miliony Ukraińców z dnia na dzień tracą swoje domy i rozstają się z bliskimi.
Od początku wojny do Polski trafiły miliony uchodźców. Polskie społeczeństwo wykazało niezwykłą solidarność i otwartość, przyjmując przyjeżdżających pod własny dach, zapewniając im schronienie i poczucie bezpieczeństwa. W ostatnim czasie jednak zaczęło pojawiać się coraz więcej głosów obojętności wobec uciekających przed wojną.
Kilkuletnia Yulia rozmawia z tatą będącym na froncie
Kampania pokazuje sytuację w Ukrainie z perspektywy kilkuletniej Yulii, która mimo młodego wieku, doświadczyła już wiele. Po wybuchu wojny dziewczynka musiała opuścić swój dom, rozstać się z Tatą i wyjechać do Polski. Yulia zaczęła chodzić do szkoły, coraz lepiej mówić po polsku, a nawet zaprzyjaźniła się z rówieśnikami. Niemniej jednak jej życie wciąż jest pełne tęsknoty i strachu o tatę. Właśnie zaczął się 9 miesiąc wojny. Yulia podczas przejmującej rozmowy z tatą obiecuje mu, że będzie starać się uczyć, rozwijać i cieszyć się dalej swoim życiem. W tym momencie rozmowa zostaje nagle przerwana.
- Na przykładzie tej krótkiej opowieści o Yulii, chcemy przypomnieć, że każdego dnia pada wiele podobnych obietnic, dziesiątki tysięcy dzieci i ich rodzin potrzebują wsparcia, a wraz z zimą i kolejnymi atakami tych potrzeb przybywa. Dlatego warto pamiętać, że każdy z nas może pomóc i że liczy się każda wpłata. – komentuje Wojtek Wilk, prezes Fundacji PCPM.
Za ideę kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland. Spot został wyprodukowany przez studio Film Produkcja. Reżyserem filmu z udziałem małej Yulii jest Tomasz Knittel, operatorem Mateusz Dziekoński, autorem zdjęć na potrzeby kampanii - Karol Grygoruk.