Telewizja2015-10-09
8

Małe miasta należą do Polsatu, duży spadek TVN (top 40 stacji)

Nowym liderem oglądalności wśród widzów mieszkających w miastach mających mniej niż 100 tys. mieszkańców został Polsat, który wyprzedził TVN. TVN24 notuje zaś lepszy wynik niż TVP Info - top 40 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 1 stycznia do 30 września 2015 roku nowym liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów z miast poniżej 100 tys. mieszkańców, został Polsat. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,08 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zwiększył się on o 2,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W okresie od 1 stycznia do 30 września 2014 roku stacja ta była druga.

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,60 proc. do 11,75 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego średni dobowy wynik zmniejszył się o 10,08 proc. do 10,88 proc.

Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział wyniósł 8,54 proc. Zmalał on o 6,56 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w okresie od 1 stycznia do 30 września br. wyniósł 44,75 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 43,25 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka informacyjny kanał TVN24. Jego udział zwiększył się o 2,80 proc. do 3,67 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,35 proc.; wzrost o 19,22 proc.), TVN7 (3,29 proc.; w dół o 6,53 proc.), TV4 (3,20 proc.; + 24,03 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,10 proc.; + 3,68 proc.) i Polsat 2 (1,54 proc.; - 16,30 proc. - największy w top 10).

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas