Prasa2014-11-06
2

Marek Wilk wydawcą regionalnym „Gazety Wyborczej” w Katowicach

Marek WilkMarek Wilk

Marek Wilk został wydawcą regionalnej "Gazety Wyborczej" (Agora) w regionie śląskim. Tym samym wydawca skompletował cały zespół wydawców regionalnych, odpowiedzialnych za działania wydawnicze i wyniki biznesowe w oddziałach „GW”.

Wilk zajmie się koordynacją pracy redakcji i działów sprzedażowych "Wyborczej" w Katowicach, Częstochowie i Bielsku-Białej.

Marek Wilk pracuje w Agorze od 2001 roku - początkowo w dziale reklamy w śląskim oddziale „Gazety Wyborczej", gdzie od 2004 pełnił funkcje kierownicze. W 2007 roku objął stanowisko dyrektora sprzedaży „Wyborczej" w Częstochowie, a w 2009 roku - stanowisko dyrektora sprzedaży regionu Centrum, na którym kierował sprzedażą w oddziałach: Łódź, Lublin, Białystok, Radom i Płock. Od 2012 roku był zastępcą dyrektora sprzedaży regionalnej, w lipcu br. został jednym z dyrektorów działu sprzedaży marek prasowych Agory, odpowiadając za ofertę reklamową związaną z produktami internetowymi.

"Gazeta Wyborcza" ma sześciu wydawców regionalnych w największych miastach Polski. Na stanowiska te zostali powołani w sierpniu br.: Ilona Byra we Wrocławiu, Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi, Jan Grzechowiak w Gdańsku, Józef Stachów w Krakowie i Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu. Teraz dołączył do nich Marek Wilk.

- W ten sposób skompletowaliśmy silny zespół osób, które dbają o efektywne działanie naszego dziennika w regionach - z jednej strony wspierając rozwój treści redakcyjnych, których poszukują lokalni odbiorcy, a z drugiej czuwając nad wynikami osiąganymi przez poszczególne oddziały - komentuje Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Wydawcy regionalni odpowiadają za rozwój i wyniki wszystkich wydań lokalnych dostępnych w swoim regionie, prowadząc działania przy ścisłej współpracy z ich redaktorami naczelnymi oraz z dyrektorem sprzedaży regionalnej. Czuwają nad kolportażem i promocją, zajmują się też poszerzaniem kompetencji zespołów (więcej na ten temat).

Jak już informowaliśmy, „Gazeta Wyborcza” w zeszłym miesiącu zdecydowała się na przywrócenie 13 z 21 dodatków lokalnych, które w 2012 roku przestały ukazywać się jako osobne grzbiety. Informacje lokalne w tych regionach przeniesiono wówczas do grzbietu głównego dziennika (poznaj szczegóły).

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 058 egz. (dane ZKDP - więcej o sprzedaży dzienników).

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas