Reklama2015-10-12
0

Markowy top na Instagramie: Costa, IKEA Starbucks, Redbull, Air France, H&M, Mercedes-Benz

Marki z Polski i zagranicy prowadzące najciekawszą i najskuteczniejszą komunikację w mediach społecznościowych typuje dla Wirtualnemedia.pl Sebastian Bryks, digital creative strategist z agencji Lowe Warsaw. Wskazuje głównie profile instagramowe: pięć globalnych (Starbucks, Redbull, Air France, H&M i Mercedes-Benz) oraz dwa rodzime (IKEA i Costa).

Starbucks na Instagramie

Profil Starbucksa na Instagramie to idealny benchmark w swojej kategorii, który pokazuje jak powinno się prowadzić taki kanał.

Zdjęcia, które pokazują produkty w ich naturalnym środowisku, w pięknych kwadratowych kadrach - to coś, co chcą widzieć instagramersi na profilach swoich ulubionych marek. Starbucks po prostu stawia na kreatywność i nieszablonowe ujęcia, czyli idealnie wpisuje się w filozofię tego kanału.

 

What’s better than 🍂? Yes, that’s right, the answer is 🍂🍂🍁🍁🎃🍂@MadeWithStudio #HelloFall #FallCup

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Starbucks Coffee ☕ (@starbucks)

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/top100-polskich-profili-marek-na-instagramie-dominuje-moda-na-czele-local-heroes-top-model-i-deezee-pl ##

Red Bull na Instagramie i Facebooku

Wszyscy kojarzą Red Bulla z niesamowitą energią oraz ekstremalnymi sportami. Odzwierciedlenie tego znajdziemy na ich profilach w social media. Zdjęcia, które wywołują niesamowite emocje, oraz filmy, które nieraz przyprawiają o gęsią skórkę. Dobry przykład długofalowej, spójnej komunikacji.

 

There's no better venue for sibling rivalry than #StraightRhythm. Get tickets and watch it live via link in bio.

Film zamieszczony przez użytkownika Red Bull (@redbull)

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/markowy-top-w-social-media-oreo-red-bull-gdansk-milka-old-spice-nasa-i-local-heroes ##

Air France na Instagramie

Komunikacja Air France na social media jest spójna z ich kampanią „France in the air“ oraz niezwykle angażująca dla swojego targetu, czyli ludzi zainteresowanych lotnictwem. Co ciekawe, na Instagramie znajdziemy content stworzony przez ich własnych fanów.  Czasami są to prawdziwie mistrzowskie fotografie wykonane w czasie lotu. Świetny sposób na znalezienie wspólnego dialogu z konsumentem poprzez social media.

 

#AirFrance behind the scenes: Ready for pushback! #JEP2015 Photo by R. Barbat, ground staff #AFbyStaff

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Air France (@airfrance)

 

H&M na Instagramie i Facebooku

H&M to idealny przykład, jak powinno prowadzić się kanały social media marki modowej. Inspirujące sety outfitów, krótkie humorystyczne wywiady z ikonami stylu, przepiękne zdjęcia i znakomite fashion videos. Masa dobrego, angażującego contentu.

 

Desperately seeking weekend fashion advice? Head to hm.com/life to see what you need to wear tonight #HM #HMLife

Film zamieszczony przez użytkownika H&M (@hm)

 

Mercedes-Benz na Instagramie i Facebooku

Jednym z bezkonkurencyjnych liderów social mediów w kategorii motoryzacji jest Mercedes Benz. Oprócz spójnego przekazu, marka poprzez Instagrama proponowała też nieszablonowe aktywacje dla fanów. Jednym z nich była możliwość stworzenia własnego, spersonalizowanego Mercedesa-Benz GLA. Kreatywność i pomysłowe wykorzystanie kanału jest zawsze w cenie.

 

Mercedes-Benz makes mondays better. Photo shot by @merlinthecarpug via @supercarpups. #MercedesBenz #MercedesAMG #AMG#DogsofInstagram #mbcar #mbfanphoto

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Mercedes-Benz (@mercedesbenz)

 

Costa Coffee Polska na Instagramie

Profil Costy na polskim Instagramie, to idealny przykład na to, jak efektywnie marketer może wykorzystać ten kanał do komunikacji. Interaktywność, ciekawe wideo poświęcone produktom, przepisy oraz ładne zdjęcia. Tak się powinno robić Instagrama.

 

W zestawie lżej o 2zł! Zapraszamy Cię serdecznie :-) #costa #costacoffee #zestaw #kawa #kanapka #promocja #taniej #kawiarnia #jesien

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika COSTA COFFEE (@costacoffeepolska)

 

IKEA Polska na Instagramie

Jeśli chodzi o komunikacje z konsumentem poprzez digitalowe media to Ikea jest klasą samą w sobie. Wystarczy tylko wejść na ich Instagrama, aby zobaczyć jak dużą wagę marka przykłada do wyjątkowego wzornictwa i z jaką precyzją dobierane są tam zdjęcia. Produkty są na nich zawsze pokazywane w naturalnym dla siebie środowisku, a całość dopełniają krótkie inspirujące formaty wideo.

 

Dodajcie swoim codziennym posiłkom kolorów! #ikeapolska #ideaodIKEA #zastawa #kolorowo #inspirujemy #jadalnia #jedzenie #dom #video

Film zamieszczony przez użytkownika IKEA Polska (@ikeapolska)

 

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas