Internet2021-09-14
22

Mateusz Borek oskarża Shell o reklamowanie się jego nazwiskiem. Internauci punktują: to nazwa tureckiej potrawy

Dziennikarz i współtwórca Kanału Sportowego Mateusz Borek na Instagramie zastanawiał się, czy reklama Shella "najlepszy wyBorek" bazuje na jego nazwisku. Internauci szybko zwrócili uwagę, że "borek"  to także nazwa tureckiej potrawy.

W poniedziałek wieczorem Mateusz Borek zamieścił na Instagramie zdjęcie reklamy oferty gastronomicznej stacji benzynowej Shell. Produkt podpisano "Nowość. Najlepszy wyBorek!".

"Wydaje mi się, że @shell lekko się zagalopował, by nie napisać, że pomylił odwagę z odważnikiem. Co myślicie? Przesadzam, czy ktoś jednak mnie próbował wykorzystać darmowo do swojego biznesu? " - zapytał dziennikarz na Instagramie.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Mateusz Borek (@mati_borek)

"Borek" to turecka potrawa

Komentujący w sieci zaczęli zwracać uwagę dziennikarzowi, że marka niekoniecznie mogła chcieć wykorzystać jego nazwisko. "Börek" to bowiem nazwa tureckiej potrawy zrobionej z yufki (płatów cienkiego ciasta z mąki i wody) lub ciasta drożdżowego i dowolnego farszu (np. mięsnego). Prawdopodobnie marka wykorzystała sprytnie zbieżność nazwy z popularnym nazwiskiem.

Sprawę skomentował m.in. ekspert zajmujący się influencer marketingiem, Wojciech Kardyś. "To tak: - jest sobie marka, która próbuje bawić się słowem - jest też gość, znany, który ma podobne nazwisko co wykorzystane przez marke (jest też taki las) - gość wkurza się i udostępnia (!) ten produkt marki na swoim IG czyli za darmo (!!) daje zasięg" - napisał specjalista.

Post Mateusza Borka polubiono na Instagramie ponad 8 tysięcy razy. Profil dziennikarza śledzi 217 tys. użytkowników.

Autor:jd

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas