Biznes2018-12-13
2

mBank wprowadza biometrię behawioralną

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

mBank testuje identyfikację użytkownika przez mierzenie jego interakcji z komputerem. Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego - spółką z portfela funduszu mAkcelerator.

mBank rozpoczął pilotaż nowego rozwiązania - weryfikacji behawioralnej użytkownika digital fingerprints.

Po okresie testów, które mogą potrwać nawet do końca 2019 roku, zabezpieczenie będzie dostępne dla wszystkich klientów banku.

Do pilotażu klienci banku mogą zgłaszać się na stronie instytucji.

Program pilotażowy obejmie 50 tys. chętnych użytkowników

Rozwiązanie będzie udostępnione 50 tys. klientów. Po wyrażeniu zgody przez uczestnika, w serwisie transakcyjnym mBanku uruchamiać się będzie specjalny kod.

Zmierzy on typowe zachowania użytkownika w trakcie korzystania z bankowości on-line, oparte na: sposobie poruszania myszy, przycisku „scroll” oraz „touchpada”, dynamice korzystania z klawiatury komputera, a w przyszłości używaniu ekranu smartfona.

Na tej podstawie zostanie zbudowany „obraz” użytkownika, czyli jego indywidualny profil behawioralny. System będzie identyfikować użytkowników, porównując ich bieżące interakcje z gotowym profilem.

Na czym polega biometria behawioralna?

Biometria behawioralna analizuje interakcje użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym. Chodzi o zachowanie, a konkretnie sposób poruszania kursorem myszy, jak również dynamikę korzystania z klawiatury.

Ten zestaw cech pozwala zbudować unikalny, niezwykle trudny do podrobienia profil użytkownika. Dzięki niemu wiadomo, czy „po drugiej stronie” jest właściwy użytkownik.

- W mBanku rozumiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo bankowości online. Dlatego regularnie wprowadzamy nowości w tej dziedzinie. Jako pierwsi na rynku uruchomiliśmy mobilną autoryzację, czyli wygodną i bezpieczną metodę zatwierdzania operacji. Dziś korzysta z niej już ponad 400 tys. naszych klientów. Zaoferowaliśmy również usługę CyberRescue, czyli „cyfrowe pogotowie”, będące dodatkowym parasolem w e-świecie poza usługami bankowymi. To również jedyna taka usługa na rynku - mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

Autor:jd

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas