Reklama2021-12-24
1

McDonald's zmienia w USA dom mediowy na Publicis

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Sieć restauracji fast-food McDonald's wybrała do obsługi budżetu mediowego w Stanach Zjednoczonych agencję Starcom z Publicis Groupe. Tym samym częściowo kończy na tamtejszym rynku wieloletnią współpracę z OMD (Omnicom). W Polsce za obsługę McDonald's w dalszym ciągu odpowiada OMD.

Starcom zajmie się obsługą budżetu McDonald's o wartości 1,6 miliarda dolarów. Należąca do Publicis Groupe za zakup i planowanie mediów ze szczególnym uwzględnieniem kanałów cyfrowych - podał AdWeek.

Publicis zajmie się m.in. analizą danych dotyczących klientów oraz marketingiem cyfrowym w aplikacjach McDonald's, na stronie internetowej oraz w kanałach CRM.

OMD dla McDonald's

Dotychczasowo obsługujący klienta OMD będzie nadal pracować dla McDonald's w USA (w zakresie mediów lokalnych), jak również na niektórych rynkach poza Stanami Zjednoczonymi - przekazali przedstawiciele firmy. Na razie nie ma informacji o tym, że zmiany miałaby dotknąć rynku polskiego, gdzie od wielu lat budżet mediowy McDonald's obsługuje OMD.

Przez osiemnaście lat obsługą mediową McDonald's globalnie zajmowała się sieć OMD (Omnicom).

Już w ubiegły roku McDonald's zapowiedział, że budżet marketingowy, który został wstrzymany w okresie lockdown'u spowodowanego pandemią COVID-19 wyda w kolejnych miesiącach, planowane były także wzrosty budżetów na marketing.

McDonald's planuje przenosić budżet mediowy do Starcomu od stycznia. Zakończenie zmiany planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2022 roku.

Zmiana domu mediowego następuje kilka miesięcy po tym, jak szefem marketingu McDonald's został Tariq Hassan. W sierpniu br. objął stanowisko chief marketing and digital customer experience officer.

Autor:jd

Więcej informacji:Starcom, McDonald's, Publicis Groupe, OMD

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas