Biznes2019-04-30
6

Brytyjczycy piszą petycję do McDonald’s, by przywrócono plastikowe słomki

Kilkadziesiąt tysięcy Brytyjczyków podpisało się pod petycją do władz McDonald’s, by sieć oferowała słomki z plastiku. Kilka miesięcy wcześniej pod naporem konsumentów sieć zapowiedziała, że wycofa wszystkie plastikowe słomki ze swoich lokali.

Do brytyjskiego oddziału McDonald’s w czerwcu ubiegłego roku trafiła petycja podpisana przez pół miliona osób, w której domagano się całkowitego wycofania z dystrybucji słomek z plastiku. Konsumenci argumentowali, że słomki są ogromnym zagrożeniem dla środowiska naturalnego, nieświadomie połykają je ryby żyjące w oceanach. Podnoszono, że każdego dnia na Wyspach klientom łącznie wydawanych jest 1,8 mln słomek.

Pod presją klientów McDonald’s ogłosił, że do końca 2019 roku przestanie dawać klientom do napojów czy shake'ów słomki z plastiku, zastępując je papierowymi. Regulacje obejmą wszystkie 1369 restauracji McDonald's w Wielkiej Brytanii.

Grupa Brytyjczyków chce słomek z plastiku w McDonald’s

Teraz brytyjski McDonald’s musi zmierzyć się z grupą 38 tys. tamtejszych konsumentów, którzy podpisali petycję w serwisie 38 Degrees.  Domagają się, żeby zatrzymać proces wycofywania plastikowych słomek. Czemu? Czują dyskomfort w związku z używaniem słomek z papieru. Inicjatorzy protestu twierdzą, że tylko słomka z plastiku gwarantuje odpowiednie wypicie napoju czy shake'a. Papierowa słomka szybko mięknie i jej drobiny zostają w ustach - argumentują autorzy petycji na portalu 38 Degrees.

Jednak nawet sam serwis, gdzie zamieszczono list, odcina się od autorów. - Petycję zainicjowali ludzie, nie serwis 38 Degrees - piszą wydawcy strony.

Co na to McDonald's? - Nasi dostawcy zrobili dla nas papierowe słomki, które przetrwają co najmniej 30 minut w nienaruszonym stanie w znacznej większości naszych napojów. Zostały wprowadzone po otrzymaniu pozytywnej opinii większości klientów. Cieszymy się, że przyczyniamy się do postępu w usuwaniu plastiku z naszych restauracji i podejmujemy ważne kroki, by zmniejszyć zły wpływ na środowisko - czytamy w oświadczeniu koncernu.

Warto dodać, że do 2021 roku na terenie Unii Europejskiej będzie obowiązywał całkowity zakaz sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, takich jak talerze, sztućce, słomki i patyczki do uszu.

Do 2025 r. McDonald’s wprowadzi recykling we wszystkich restauracjach marki oraz całkowite przejście na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, produkcji certyfikowanej lub recyklingu. Do roku 2030 sieć zmniejszy także emisję gazów cieplarnianych z biur i restauracji sieci o około 150 milionów ton, a w odniesieniu do łańcucha dostaw 31 proc. (w przeliczeniu na tonę żywności i opakowań).

Autor:jd

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas