Biznes2022-07-31
3

Podwyżki w brytyjskim McDonald's. Co z cenami w Polsce?

Sieć McDonald's zdecydowała się na podwyżkę ceny cheesburgera w Wielkiej Brytanii. To pierwszy wzrost cen tej kanapki od 14 lat. Brak na razie informacji co do podwyżek w lokalach sieci w Polsce.

W środę 26 lipca brytyjski McDonald's ogłosił, że cheeseburger kosztujący dotychczas 0,99 funta zdrożeje o 20 proc. Teraz za kanapkę trzeba będzie zapłacić 1,19 funta. Sieć podnosi również ceny niektórych innych produktów, które zostały najbardziej dotknięte inflacją. Klienci zapłacą za nie od 10 do 20 pensów więcej.

Jednocześnie firma przyznała, że niektóre produkty z menu sieci nie będą droższe, a część może zdrożeć w różnym stopniu w poszczególnych placówkach, ponieważ niektóre wzrosty cen mogą wynikać z decyzji indywidualnych franczyzobiorców.

Mc Donald's zapewnia, że wstrzymywał się z decyzją o podwyżkach do ostatniej chwili, a skala wzrostu cen jest najniższa z możliwych.

W Polsce wyższa inflacja niż w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytania inflacja w maju wyniosła 9,1 proc. i była najwyższa od ponad 40 lat. Natomiast w Polsce w tym samym miesiącu było to 13,9 proc. Na razie jednak brak konkretnych informacji o wzrostach cen w polskich lokalach McDonald's. Cheesburger w naszym kraju kosztuje 5,90 zł.

- Restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. McDonald’s Polska Sp. z o.o. oraz 80 franczyzobiorców, do których należy ponad 90 proc. restauracji. Każdy z podmiotów niezależnie podejmuje decyzję o cenie kierując się sytuacją rynkową i poziomem kosztów. Niepewność ekonomiczna, inflacja, rosnące ceny surowców i energii nie pozostają bez wpływu na biznes – informuje Wirtualmemedia.pl biuro prasowe McDonald's Polska.

W naszym kraju działa ponad 500 restauracji z logo McDonald's. Pierwsza ruszyła w 1992 r.

 

Autor:PP

Więcej informacji:Mc Donald's, restauracja, ceny, fast food

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas