Reklama2018-08-16
0

Starcom i OMD w finale przetargu mediowego McDonald's

McDonald’s, fot. Shutterstock.comMcDonald’s, fot. Shutterstock.com

Starcom (Publicis Media) i OMD (Omnicom Media Group) znalazły się w finale przetargu na globalną obsługę mediową sieci McDonald's.

Jak podał serwis Campaignlive, we wcześniejszym etapie przetargu, który ruszył jesienią ub.r., brały udział agencje z największych holdingów reklamowych. McDonald's zdecydował się pozostawić w nim dwie: Starcom i OMD. Ten ostatni pracuje dla sieci lokali gastronomicznych od 2003 roku.

Gdy rozpoczynano procedury przetargowe, przedstawiciele McDonald’s w rozmowie z „WSJ” poinformowali, że planują zrezygnować z wyboru jednej agencji mediowej, która będzie obsługiwać budżet na poziomie globalnym. Chcą współpracować z kilkoma mniejszymi domami mediowymi, które zajmą się globalną obsługą mediową.

Decyzja ta jest sprzeczna z obowiązującym obecnie trendem do konsolidowania obsługi mediowej w jednej firmie, żeby ograniczać koszty. - Naszym celem nie jest ograniczanie opłat agencyjnych. Chcemy znaleźć jak najskuteczniejsze sposoby dotarcia do konsumentów oraz mieć zapewnione jak najwyższej jakości usługi w zakresie mediów na całym świecie - tłumaczył wówczas Bob Rupczynski, wiceprezes ds. mediów i zarządzania relacjami z klientami.

Z informacji Campaignlive wynika, że już zapadły decyzje dotyczące obsługi mediowej na trzech rynkach. OMD miałoby odpowiadać za planowanie i zakup mediów w Niemczech, a Starcom we Francji. Obie agencje miałyby dzielić obsługę w Ameryce Łacińskiej.

Przetarg koordynuje firma Ebiquity.

 

Autor:bg

Więcej informacji:McDonald's, Starcom, OMD, przetarg mediowy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas