Biznes2019-09-19
3

McDonald’ stawia na sztuczną inteligencję, która ma zastąpić pracowników

McDonald’s, fot. Shutterstock.comMcDonald’s, fot. Shutterstock.com

Sieć restauracji McDonald’s kupiła firmę Apprente, która oferuje system komunikacji głosowej. Zostanie on wykorzystany w punktach McDrive, gdzie docelowo zastąpi pracowników przyjmujących zamówienia.

McDonald’s twierdzi, że osoby pracujące w okienkach McDrive nie zawsze mają dobry nastrój i czasem bywają zmęczeni. Ma to zmienić kupiony właśnie system Apprente. Zamówienia będzie przyjmować już niedługo asystent głosowy, dzięki czemu jakość obsługi klienta zostanie podniesiona.

Właściciele systemu Apprente podkreślają, że ich system komunikacji głosowej nie ma problemów ze zrozumieniem klientów, także kolokwialnych i potocznych zwrotów. Wirtualny asystent sprzedaży może zostać wdrożony niemal natychmiast, ponieważ nie bazuje na stopniowej nauce języków.

McDonald’s wprowadzi Apprente we wszystkich swoich restauracjach na całym świecie, również w Polsce.

Firma podaje, że codziennie jedzenie w jej restauracjach na całym świecie zamawia ok. 68 mln klientów. Ponad połowa zamówień realizowana jest w okienkach McDrive.

W dalszej perspektywie rozwiązania Apprente mogłyby być także wykorzystywane w samoobsługowych kioskach. Istnieją też plany stworzenia McD Tech Lab. Grupa ta, w skład której wchodziliby też pracownicy przejętej firmy, zajmowałaby się automatyzacją drive-thru.

Aplikacja Plexure i Dynamic Yield w McDonald’s

W marcu McDonald’s kupił firmę Dynamic Yield. Oferuje ona rozwiązania, które umożliwiają zmianę menu wyświetlanego przy drive-thru w zależności od takich czynników jak pogoda, pora dnia czy specyfika zamówienia.

W kwietniu z kolei McDonald’s zainwestował w nowozelandzką aplikację Plexure. Ta pomaga konsumentom łączyć drive-thru z programem lojalnościowych czy specjalnymi ofertami.

- Budowanie infrastruktury technologicznej i możliwości cyfrowych ma fundamentalne znaczenie w naszym „Planie wzrostu prędkości”. Pozwala sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych klientów, jednocześnie ułatwiając członkom załogi obsługę gości - powiedział Steve Easterbrook, dyrektor generalny McDonald’s.

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas