Telewizja2008-06-16
0

Mecz Austria - Polska oglądało 11 mln widzów!

Zakończony remisem czwartkowy mecz Polska-Austria obejrzało 11 mlnwidzów - wynika z danych AGB NMR, który po raz pierwszy opublikowałwyniki oglądalności meczów wraz z widownią gościnną. Dotychczas nareklamach wokół Euro2008 Polsat zarobił ponad 32,4 mln zł.

Mecz w Polsacie oglądało 10,3 mln widzów, dają stacji udział napoziomie 64 proc., natomiast wraz z gośćmi widownia wyniosła 10,7mln osób, osiągając udział na poziomie 64,4 proc. Spotkanie wPolsacie Sport Extra bez gości przyciągnęło 297 tysięcy widzów, a zgośćmi - 326 tysięcy widzów.

Największą widownię podczas meczu zgromadziła końcówka drugiejpołowy. O 22:37, czyli w momencie kiedy sędzi Howard Webbpodyktował karnego dla naszych rywali - mecz oglądało 12,48 mlnosób (dane bez gości).

Czwartkowy mecz z Austrią znalazł się na drugim miejscu spośródwszystkich wyemitowanych dotychczas spotkań podczas Euro 2008.Najpopularniejszym meczem było niedzielne starcie Polaków zNiemcami, które wraz z gośćmi na obu kanałach obejrzało w sumie11,4 mln widzów. Oglądalność meczu bez gości w Polsacie wyniosła10,3 mln osób (udział 62,8 proc.), natomiast z gośćmi - 11 mln(udział 63,7 proc.). Spotkanie w Polsacie Sport Extra bez gościoglądało 318 tys. widzów, a z gośćmi - 339 tys. widzów.

Uwzględnienie widowni gościnnej w danych o oglądalności meczówma duże znaczenie, ponieważ - jak tłumaczy AGB Nielsen MediaResearch - w ostatnich latach sposób oglądania meczów zacząłznacząco różnić się od oglądania innych programów telewizyjnychPrzejawia się to w tym, iż fani piłki nożnej zazwyczaj spotykająsię ze znajomymi w domach lub pubach, żeby wspólnie przeżywaćfutbolowe zmagania piłkarzy.

Zobacz tabelę


Zobacz tabelęZobacz tabelę

Wpływy brutto (bez rabatów) z reklam nadawanych wokół transmisjimeczu Austria - Polska wyniosły 7,3 mln zł w Polsacie i 20 tysięcyzłotych w Polsacie Sport Extra. Dotychczas na transmisjachwszystkich meczów kanały Polsat i Polsat Sport Extra zarobiłyłącznie ponad 32,4 mln zł.

W pierwszej trójce największych reklamodawców przydotychczasowych meczach Euro 2008 znalazły się firmy: PolskaTelefonia Cyfrowa z wpływami 1,7 mln, Eurocard -1,5 mln zł i Coca -Cola - 1,3 mln zł.

Zobacz tabelę


Zobacz tabelę

Autor:pp

Więcej informacji:Austria - Polska, Euro 2008

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas