Telewizja2016-07-03
30

Mecz Polska-Portugalia hitem Euro 2016. Spotkanie oglądało 16 mln widzów

Transmisja z ćwierćfinałowego meczu Euro 2016 Polski z Portugalią w polskich kanałach telewizyjnych zgromadziła rekordowe 15,97 mln osób, z czego 8,07 mln w TVP1, a 7,9 mln w Polsacie i Polsacie Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia spotkania Polska-Portugalia - przegranego przez naszą reprezentację po rzutach karnych 3:5 - w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport wyniosła łącznie 15,97 mln osób. Przełożyło się to na 86,57 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 89,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że tylko 13,43 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.

Mecz był pokazywany w TVP1 (komentowali go Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak) oraz Polsacie i Polsacie Sport (z komentarzem Mateusza Borka i Tomasza Hajty). W pierwszej stacji transmisja przyciągnęła 8,07 mln widzów (co dało 43,84 proc. udziału), w drugiej - 6,88 mln (37,22 proc. udziału), a w trzeciej - 1,02 mln (5,51 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 3,52 mln widzów (42,47 proc. udziału), w Polsacie - 3,46 mln (41,52 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 468 tys. (5,62 proc.). Łączny udział trzech stacji wśród tych widzów wyniósł 11,48 proc.

Zobacz tabelę

Transmisja pojedynku Polaków z Portugalią zanotowała najwyższy udział w widowni spośród meczów naszej reprezentacji w Euro 2016 - 86,57 proc., wyprzedziła sobotni mecz ze Szwajcarią, który miał 85,8 proc. udziału. Osiągnęła też rekordową liczbę widzów w historii transmisji sportowych w polskiej telewizji od startu badań telemetrycznych w połowie lat 90.

Pojedynek z Ukrainą z wtorku, 21 czerwca miał 12,64 mln widzów (z czego 6,74 mln w TVP1, 5,17 mln w Polsacie, a 735 tys. w Polsacie Sport). Mecz z reprezentacją Niemiec rozegrany w czwartek, 16 czerwca br. śledziło 14,35 mln osób (7,93 mln w TVP1, 5,48 mln w Polsacie, a 937 tys. w Polsacie Sport), spotkanie z Irlandią Północną rozegrane w niedzielę, 12 czerwca br. - 12 mln osób (7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport), a mecz ze Szwajcarią w 1/8 finału w soboty, 25 czerwca br. przyciągnął uwagę 11,93 mln osób w telewizji (6,58 mln w TVP1, 4,54 mln w Polsacie, a 816 tys. w Polsacie Sport).

Warto również dodać, że wczorajszy mecz miał o 1,3 mln widzów więcej, niż hitowe spotkanie reprezentacji Polski i Rosji z Euro 2012, które zgromadziło przed telewizorami średnio 14,68 mln osób. Dało transmitującym je stacjom TVP1, TVP HD i TVP Sport łącznie 81,51 proc. udziału w rynku.

Cały mecz Polska - Portugalia oglądało 8,08 mln kobiet (stanowiło to 50,56 proc. wszystkich widzów) i 7,90 mln mężczyzn (49,44 proc.). To pierwsze spotkania polskiej drużyny w Euro 2016, które przyciągnęło przed telewizory więcej pań niż panów, przy poprzednich transmisjach niewielką przewagę mieli mężczyźni

W TVP1 czwartkowy mecz śledziło 4,05 mln kobiet i 4,02 mln mężczyzn. W Polsacie przedstawicielki płci pięknej stanowiły 3,54 mln widzów wobec 3,34 mln reprezentantów płci męskiej. W Polsacie Sport transmisję śledziło 480 tys. pań i 539 tys. panów.

Zobacz tabelę

Telewizja Polska w ramach sublicencji kupionej od Polsatu będzie transmitować jeszcze cztery spotkania Euro 2016 (ćwierćfinałowy mecz Niemcy-Włochy, oba półfinały i finał).

Telewizja Polsat wszystkie 51 meczów turnieju pokazuje w Polsat Sport 2 HD i w Polsat Sport 3 HD, natomiast w otwartym Polsacie zaplanowano transmisje 24 spotkań.

Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement.
 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(30)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas