Firma energetyczna E.ON wybrała agencję Mediaplus do obsługi mediowej na 10 rynkach europejskich. Rozstrzygnięcie dotyczy również rynku polskiego.
Niemiecka firma energetyczna E.ON wyznaczyła agencję Mediaplus do planowania, strategii i zakupów mediów w 10 krajach europejskich.
Decyzja ta jest następstwem konkursu, w którym wzięło udział kilka agencji, a który ruszył w czerwcu br. Nie brał w nim udziału dotychczas obsługujący firmę dom mediowy Starcom, który odmówił obrony budżetu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Starcom zaczął obsługiwać E.ON w 2020 roku. Wówczas budżet mediowy firmy szacowano na 45 mln euro. Trzy lata temu firma E.ON skonsolidowała obsługę mediową w jednej agencji (wcześniej np. obsługą mediową E.ON we Włoszech i Rumunii zajmowała się agencja Dentsu International).
Mediaplus należy do niemieckiego holdingu Serviceplan i zatrudnia 3 tys, osób w 44 lokalizacjach.
Mediaplus będzie obsługiwał E.ON mediowo w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Chorwacji, Holandii, Polsce, Rumunii, Szwecji, Czechach i na Węgrzech.
Jesienią ub.r. firma E.ON reklamowała się na polskim rynku hasłem “Jesteśmy dla Ciebie”. Jej koncept przygotowała wówczas agencja 180heartbeats+Jung v. Matt.