Prasa2015-03-13
3

„Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół

W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w 2014 roku wyniosła 56 497 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 3,56 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu uplasował się „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 8,16 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 786 egz.

Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,84 proc. do 31 304 egz.

Za podium uplasowało się „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 12,55 proc. do 27 195 egz.
Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 24 543 egz., po spadku o 12,55 proc.

Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 4,88 proc. do poziomu 13 278 egz.

Zobacz tabelę

W grudniu 2014 roku nowym liderem wśród pism męskich (po awansie z miejsca trzeciego - był „Playboy”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 25,39 proc. do 57 997 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Men's Health” (49 843 egz.; spadek o 7,11 proc.). Na podium znalazło się jeszcze „CKM” (45 014 egz.; w dół o 14,06 proc.), które rok wcześniej było drugie.

Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „Logo” - było to 29,41 proc. do 21 724 egz.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas