Internet2023-05-26
1

Meta Platforms zwalnia 6 tys. pracowników

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W ramach trzeciej rundy zwolnień grupowych Meta Platforms żegna się z ok. 6 tys. pracowników. Redukcje od listopada obejmą łącznie 21 tys. osób.

Niektórzy ze zwolnionych pracowników Meta Platforms, z zespołów marketingu, HR, user experience i deweloperskich, poinformowali o tym w środę na swoich profilach na LinkedIn.

Koncern nie chciał odnieść się do pytań amerykańskich mediów w tej sprawie, odesłał do wpisu Marka Zuckerberga z marca. Szef Meta Platforms zapowiedział wtedy, że firma pożegna się w najbliższym czasie z 10 tys. pracowników.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zuckerberg poinformował, że restrukturyzacja w pionie technologicznym Meta Platforms zostanie przeprowadzona w kwietniu, a w działach biznesowych - pod koniec maja. To plan dotyczący biur koncernu w USA, za granicą terminy mogą być inne.

- W ciągu najbliższych kilku miesięcy liderzy ogłoszą plany restrukturyzacji skupiające się na spłaszczeniu naszej organizacji, usunięciu projektów o niższym priorytecie i obniżeniu wskaźników rekrutacji - wyliczył. Podkreślił, że ogłoszony przez niego w styczniu „rok efektywności” ma dwa cele. - Uczynić z nas lepszą firmę technologiczną oraz polepszyć nasze wyniki finansowe w trudnym otoczeniu, żebyśmy mogli realizować naszą długoterminową wizję - opisał.

11 tys. osób zwolnionych pod koniec ub.r.

W listopadzie ub.r. Meta Platforms pożegnał się z 11 tys. pracowników, czyli 13 proc. swojego globalnego zespołu. Każdemu zapewniono pensję jeszcze przez minimum 16 tygodni. Ponadto koncern do końca marca br. wydłużył okres, w którym nie zatrudnia nowych osób („z niewielką liczbą wyjątków”) oraz zmniejszył budżety na podróże służbowe, dodatki pracownicze i wynajem biur, wprowadzając w miejsce stałych stanowisk pracy model tzw. gorących krzeseł.

Mark Zuckerberg tłumaczył wówczas, że przeszacował tempo stałego przyspieszenia cyfryzacji po wybuchu epidemii, ponadto w ub.r. pogorszyła się sytuacja makrogospodarcza. - Przesunęliśmy więcej naszych zasobów do mniejszej liczby obszarów wzrostu o najwyższym priorytecie, takich jak nasz silnik sztucznej inteligencji, nasze platformy biznesowe i reklamowe oraz nasza długoterminowa wizji metawersum - wyliczył.

W marcu Zuckerberg podkreślił korzyści z poprzednich. - Zaskakujący efekt jest taki, że wiele rzeczy potoczyło się szybciej. Patrząc wstecz: nie doszacowałem pośrednich kosztów projektów o niższym priorytecie - stwierdził.

W zeszłym kwartale Meta Platforms zwiększył przychody o 3 proc. do 28,64 mld dolarów, a jego zysk zmalał, m.in. wskutek 4 mld dolarów straty wygenerowanej przez pion metawersum i 1,1 mld dolarów kosztów zwolnień. Facebook zbliżył się do poziomu 3 mld użytkowników.

Wpływy reklamowe zwiększyły się rok do roku z 27 do 28,1 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi w USA i Kanadzie (z 12,02 do 12,71 mld) oraz w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 2,95 do 3,23 mld). Natomiast w Europie nieznacznie zmalały - z 6,36 do 6,27 mld.

Liczba osób zatrudnionych w koncernie w minionym kwartale zmalała z 86,5 do 77,1 tys.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas