W okresie od stycznia do sierpnia br. spadły w skali roku cennikowe wpływy reklamowe „Metra”, „Polski”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Super Expressu”. Znacząco wzrosły natomiast przychody „Naszego Miasta” i „Rzeczpospolitej”.
Przez pierwszych osiem miesięcy br. dzienniki zarobiły cennikowo z reklam 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Największe przychody osiągnęła w tym roku „Gazeta Wyborcza” - 261,1 mln zł. To o 0,6 proc. więcej niż przed rokiem.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tylko-gazeta-wyborcza-na-plusie-dziennik-gazeta-prawna-najbardziej-w-dol-sprzedaz-kioskowa-dziennikow ##
Z kolei największe wzrosty wpływów z reklam osiągnęły „Nasze Miasto”, „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Pierwszy tytuł zarobił 20,9 mln zł (19,6 proc. w górę), „Rzeczpospolita” - 64,1 mln zł (13,7 proc. więcej), a „Puls Biznesu” - 18,3 mln zł (9,4 proc. w górę).
Pozostałe dzienniki z czołówki zanotowały niższe przychody niż przed rokiem. Największy procentowy spadek nastąpił w „Metrze” - wynosi 12,4 proc. (z 65,7 mln zł do 57,5 mln zł). 7,5 proc. mniej zarobił też dziennik „Polska” - 139,5 mln zł.
W „Dzienniku Gazecie Prawnej” wydatki reklamowe były niższe niż rok wcześniej o 4,3 proc. i wyniosły 35,8 mln zł. „Super Express” zarobił 2,5 proc. mniej (77 mln zł), a „Fakt” - 0,9 proc. mniej (107,4 mln zł).
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/viva-i-party-z-najwiekszymi-wzrostami-reklamowymi-liderem-twoj-styl-w-dol-newsweek-top-10 ##
Według szacunków Starlinka faktyczne wydatki reklamowe w dziennikach w pierwszej połowie br. wyniosły 138,1 mln zł, o 13,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 19,6 proc.
Zobacz tabelę