Prasa2017-10-31
11

Michał Wybieralski szefem wydawców Wyborcza.pl, Roman Imielski na czele działu krajowego „Gazety Wyborczej”

Roman Imielski od 1 listopada zostanie szefem działu „Kraj” „Gazety Wyborczej”. Zastąpi na tym stanowisku Michała Wybieralskiego, który będzie szefował zespołowi wydawców serwisu Wyborcza.pl.

Imielski to były szef sekretariatu „Gazety Wyborczej”. W październiku ub.r. został szefem serwisu Wyborcza.pl.

Jednak już w lutym br. przestał zarządzać serwisem, został szefem projektów międzynarodowych - news editorem. To nowe stanowisko w Agorze. Imielski odpowiadał na nim za kluczowe projekty dla gazety: współpracę (na zasadzie bezpłatnej wymiany materiałów) między „Gazetą Wyborczą” i zagranicznymi tytułami, tworzenie newsowej redakcji wideo dziennika w całej Polsce i usprawnienie współpracy między działami "Kraj" i "Wideo".

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, z początkiem listopada Agora likwiduje stanowisko news editora. - Ta rola, to zadanie było związane ściśle z zadaniami Romana Imielskiego w ramach Wideo.wyborcza.pl - mówi nam Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze  - Przejmie teraz obowiązki szefa działu krajowego „Gazety Wyborczej” i odciąży w ten sposób Michała Wybieralskiego, który przez ostatnie miesiące łączył funkcje szefa działu krajowego dziennika i szefa wydawców serwisu Wyborcza.pl. Jako szef wydawców skupi się teraz głównie na realizacji celów serwisu, ściśle współpracując ze wszystkimi szefami działów, w tym z Romanem Imielskim - informuje Graboś.

Wybieralski od 2014 roku był redaktorem naczelnym „Gazety Stołecznej”, a wcześniej dziennikarzem i wydawca serwisu Wyborcza.pl. Natomiast w październiku ub.r. został szefem działu Kraj w „GW”. Teraz ma zaopiekować się zespołem wydawców Wyborcza.pl. Jak się dowiadujemy, w jego obowiązkach znalazło się również wzmacniane sprzedaży cyfrowych prenumerat „GW”.

Niedawno Agora poinformowała, że osiągnęła pułap 110 tys. sprzedanych subskrypcji do serwisów internetowych „Gazety Wyborczej”.

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 101 828 egz., o 23,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z kolei portal Wyborcza.pl w marcu br. zanotował 5,93 mln realnych użytkowników i 66,06 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1 mln realnych użytkowników i 2,24 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty netto.

 

 

Autor:jk

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas