Reklama2007-07-24
0

Microsoft i Ask wywierają presję na Google

Microsoft dołączył do Ask.com i zaoferował internautom sposób naanonimowe korzystanie z wyszukiwarek. Obie firmy wezwały branżęzajmująca się wyszukiwarkami i reklamą internetową do stworzeniawspólnego zbioru praktyk służących ochronie prywatnościużytkowników.

Koncern z Redmond zapowiedział, że do końca roku umożliwiużytkownikom anonimowe wyszukiwanie na stronach Microsoft WindowsLive Web. Firma zamierza także wprowadzić nową politykęzachowywania danych, zgodnie z którą po 18 miesiącach wszystkiedane mogące służyć do zidentyfikowania osoby wyszukującej będąkasowane.

Podobne kroki w ubiegłym tygodniu podjęła wyszukiwarka Ask.com,która ogłosiła wprowadzenie usługi Ask Eraser. Dzięki niejużytkownicy będą mogli całkowicie anonimowe wyszukiwać w sieci.

Z kolei Google zapowiedział ostatnio, że pliki cookie(ciasteczka) od firmy będą tracić ważność po dwóch latach.Wcześniej okres trwałości tych ciasteczek Google miało ustalony na2038 rok. Zapowiedzi Microsoftu i Ask.com wywierają tymczasempresję na Google w przypadku anonimowego wyszukiwania, gdyż jakdotąd lider na rynku wyszukiwarek nic o swoich ewentualnych planachw tym zakresie nie wspominał.

Microsoft i Ask we wspólnym oświadczeniu zaapelowały do innychfirm z branży o stworzenie standardów, które ustalą jakie daneinternautów będą mogły być zachowane, co się z nimi będzie działo ijak zostaną wykorzystane w przypadku reklamy online.

Autor:

Więcej informacji:Ask, Google, Microsoft

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas