Prasa2010-03-16
5

Miesięcznik „Enter” zniknął z rynku

Wydawnictwo Burda Communication zdecydowało o zawieszeniu wydawania miesięcznika „Enter – Najlepsze Programy”. Jako powód podano 'niesatysfakcjonujące wyniki sprzedaży'.

Ostatni, marcowy numer „Entera” ukazał się 10 lutego br. i był w sprzedaży do 9 marca br. Pismo było magazynem społecznościowym publikującym recenzje programów komputerowych, nadsyłane przez czytelników. Wszystkie aplikacje znajdowały się też na dołączanej do tytułu płycie DVD. Na rynku miesięcznik zadebiutował we wrześniu br. i kierowany był do użytkowników komputera – zarówno tych zaawansowanych, jak i korzystających z komputera od czasu do czasu. Kosztował 3,99 zł.

Jak wynika z danych ZKDP, pierwszy numer „Entera” sprzedał się w ilości 58 175 egz. (nakład wyniósł 150 tys. egz.). Wydawca wiedziony jednak sukcesem innego magazynu społecznościowego „Przyślij Przepis” (sprzedaje się w ponad milionowym nakładzie), liczył na ponad 100 tys. sprzedanych egz. Ale potem było gorzej, bo listopadowe wydanie miało sprzedaż ogółem na poziomie 39 644 egz. Od numeru grudniowego wydawca wprowadził zmiany w miesięczniku, m.in. zmienił formułę okładki, ale nie pomogło to magazynowi, bo sprzedaż znów spadła - do 36 792 egz.  - Wyniki styczniowego i lutowego numeru były podobne – informuje nas Michał Helman, dyrektor wydawniczy tytułów komputerowych w Burdzie. Dlatego zdecydowano o zawieszeniu wydawania „Entera”.

Mimo fiaska drukowanego magazynu, wydawnictwo zadowolone jest, że w internecie wokół tytułu powstała społeczność. - Była stała liczba użytkowników, którzy codziennie nadsyłali nowe recenzje programów – mówi Helman. Nie chce jednak ujawnić, ile to było osób i jak ten potencjał spółka mogłaby wykorzystać w przyszłości.

W związku z zawieszeniem „Entera” Burda nie przewiduje zwolnień, bo część osób z jego redakcji pracuje jednocześnie na rzecz pozostałych pism komputerowych Burdy („Chipa” i „CRN”), wszystkie te magazyny mają też jednego redaktora naczelnego – Michała Adamczyka. Do tych tytułów mają przejść pracownicy związane dotąd wyłącznie z „Enterem”.

Jak podkreśla Michał Helman, Burda nie rezygnuje jednak z rozwoju segmentu społecznościowego, którego prekursorem był miesięcznik „Przyślij Przepis”. W zeszłym tygodniu spółka wprowadziła na rynek pismo „Moje Zwierzenia”, a w tym ukaże się „Przepis na Ogród”. Oba kierowane są do kobiet. (więcej na ten temat).

Autor:pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas