Prasa2015-06-12
7

Miesięczniki luksusowe tracą czytelników. Tylko „Twój Styl” zyskuje, „Women’s Health” w czołówce

W I kwartale br. spadła sprzedaż prawie wszystkich miesięczników luksusowych i shoppingowych, a najwięcej straciły „Shape” i „InStyle”. Wzrost zanotował tylko „Twój Styl”, który umocnił się na pozycji lidera. W czołówce znalazł się magazyn „Women’s Health”, wcześniej dwumiesięcznik.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do marca br. wyniosła 202 228 egz., co oznacza wzrost o 4,76 proc. względem I kwartału ub.r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten jako jedyny w segmencie zwiększył swoją sprzedaż w I kwartale br.

- Za sukcesem „Twojego Stylu” stoi 25 tradycji i doświadczenia. To był pierwszy kwartał jubileuszu 25-lecia pisma - mówi nam Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze. Podkreśla on, że do całego nakładu lutowego wydania „TS” dołączono album urodzinowy z szeregiem specjalnych materiałów (więcej na ten temat).

Druga pozycja należała do miesięcznika shoppingowego „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie uplasowała się na poziomie 92 397 egz. po spadku o 6,25 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na trzecim miejscu zadebiutował magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Sprzedaż ogółem jego marcowego wydania wyniosła 79 525 egz. Dla porównania, wydanie styczniowo-lutowe „WH” miało wynik na poziomie 99 449 egz.

Tuż poza podium znalazł magazyn „Joy” (Marquard Media Polska), będący na tym samym miejscu także rok temu. Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 15,87 proc. do 78 830 egz.

Dziewiątą lokatę zajęła wydawana od listopada ub.r. „Uroda Życia” (Edipresse Polska) ze średnią sprzedaż ogółem na poziomie 67 743 egz. Największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,64 proc., zanotował będący na ostatnim miejscu miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), który rozchodził się w I kwartale br. w liczbie 23 191 egz.

Sporo (17,47 proc.) stracił też będący dwa oczka wyżej miesięcznik „InStyle” (Grupa Burda). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała do 40 248 egz.

Zobacz tabelę


W marcu br. liderem zestawienia był także „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem względem marca ub.r. wzrosła o 2,9 proc. do 210 395 egz. To największy wzrost w rankingu.

Drugie miejsce zajęło „Avanti” z wynikiem na poziomie 121 760 egz. po wzroście o 1,55 proc. Podium zamyka „Joy”, notujący spadek aż o 21,62 proc. do 87 187 egz.

W trzecim miesiącu br., tak jak w całym I kwartale br., najwięcej stracił magazyn „Shape”, którego sprzedaż ogółem zmalała aż o 45,66 proc. do 27 840 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:pp

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas