Badania 2021-10-20
0

Kim są "Młodzi Dorośli"?

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

"Młodzi Dorośli" to nowe badanie syndykatowe, realizowane przez agencję badawczą IRCenter.

Firma IRCenter w maju tego roku rozpoczęła proces badawczy – składający się z 50 wywiadów etnograficznych oraz badania ilościowego na ogólnopolskiej próbie N=2000, osób w wieku 16-35. Liderkami projektu są Dorota Peretiatkowicz i Katarzyna Krzywicka-Zdunek – badaczki, które od lat zajmują się różnymi grupami konsumenckimi: dziećmi, młodymi, rodzicami, kobietami, seniorami.

Jak wyjaśnia  agencja w komunikacie, pomysł na nazwę projektu  wzięto z obserwacji, że młodzi dorośli to grupa, "która już w szkole podstawowej musiała podejmować pierwsze decyzje, które mają obecnie wpływ na ich dorosłe życie. To Młodzi, ale obarczeni bardzo wcześnie odpowiedzialnością, wielością wyborów i myśleniem o dorosłości".

"Ostatnie lata, to szereg wydarzeń społeczno-politycznych, które odcisnęły swój ślad na psychice tej grupy. Wpłynęły one na postrzeganie świata, planowanie swojej przyszłości (o ile w ogóle takie plany są) i ocenę swojego indywidualnego udziału w ratowaniu planety. Pandemia dodatkowo uwypukliła, to jak Młodzi Dorośli przewartościowali swój świat. To „tylko” jedno z wydarzeń, które miały wpływ na Młodych Dorosłych" - wyjaśnia IRCenter.

IRCenter opisze młodych dorosłych

Firma IRCenter w projekcie Młodzi Dorośli sprawdzi, na ile to grupa jednorodna i zdolna do osiągania porozumienia. Badanie pokazuje jakie napięcia i radości ma ta grupa - nazwano je Toksynami i Endorfinami, jak ważne jest przyjrzenie się tej grupie pod kątem jej potrzeb psychologicznych, ale i deficytów jakie mają we współczesnym świecie.

Raport składa się także z kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, pieniędzy, oszczędności, zakupów, podejścia do mediów społecznościowych, influencerów, ale także do mediów tradycyjnych i multisreeningu.

Badanie Młodzi Dorośli to również segmentacja – 6 wyrazistych segmentów opisanych pod kątem psychodemograficznym, także zawierająca opinie na temat ważnych kwestii społeczno-politycznych oraz preferencji wyborczych.

Bezsilność definiuje młodych dorosłych

Jak pokazują pierwsze wnioski z badania, 73 proc. Młodych Dorosłych boi się, że przeoczy coś ważnego, co zadecyduje o ich przyszłości. Bezsilność powoduje, że 21 proc. deklaruje, że nie wybierze się na wybory, ponieważ nie widzi przedstawiciela politycznego, który reprezentuje poglądy młodych osób. Endorfiny Bezpieczeństwa, Przyjemności, czy Relacji są istotne – jednak nowa rzeczywistość uwypukliła jak dużego potrzebują wzmocnienia.

Autor: jd

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas