Internet2015-04-21
2

Money.pl i Bankier.pl po przejęciach z rekordami odwiedzalności

Serwisy biznesowe Money.pl (kupiony w grudniu ub.r. przez Grupę Wirtualna Polska) i Bankier.pl (przejęty w styczniu br. przez Bonnier Business Polska) w styczniu osiągnęły rekordowe liczby użytkowników i odsłon. Zwłaszcza w przypadku Money.pl to efekt promocji w serwisach nowego właściciela, obie witryny zyskały też na zainteresowaniu problemami osób z kredytami we frankach szwajcarskich.

W styczniu br. Money.pl odwiedziło 4,21 mln internautów (real users), którzy wykonali 67 mln odsłon (w tym 5,35 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 12 minut i 49 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis zyskał w skali roku 993,25 tys. użytkowników i 26,47 mln odsłon (to wzrosty o 30,8 i 65,3 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zmalał o równą minutę (czyli o 7,2 proc.).

Przypomnijmy, że na początku grudnia ub.r. Grupa Money.pl (obejmująca też kilka innych serwisów biznesowych i lifestylowych oraz sieci reklamy internetowej Business Ad Network i BusinessClick) została przejęta za 47 mln zł przez Grupę Wirtualna Polska. W połowie stycznia nowy właściciel przeprowadził w firmie zwolnienia grupowe i zawiesił serwisy lifestylowe (więcej o tym), łącząc jej zespół redakcyjny ze swoją dotychczasową redakcją ekonomiczną (więcej na ten temat).

Bankier.pl - który wraz z całą Grupą Bankier.pl w połowie stycznia przejął Bonnier Business Polska (przeczytaj o tym więcej), wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” - w tamtym miesiącu zanotował 1,79 mln użytkowników, o 277,41 tys. więcej niż rok wcześniej (to 18,3 proc. w górę), oraz o 5,03 mln odsłon więcej (13,6 proc. w górę). Średni czas korzystania ze strony przez użytkownika spadł o 49 sekund (czyli o 3,8 proc.).

Z kolei serwis „Pulsu Biznesu” przy 6 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (1,6 proc. w górę) zyskał 3,3 mln odsłon (wzrost o 37,8 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał o 3:12 minuty (spadek o 3,2 proc.).

Zobacz tabelę


Wzrost odwiedzalności Money.pl nastąpił skokowo z grudnia na styczeń - przez cały ub.r. serwis notował miesięcznie 2,8-3,2 mln odwiedzających i 30-49 mln odsłon. Średni czas spędzany na stronie w ciągu miesiąca przez użytkownika pozostał niezmieniony - oscyluje wokół 11-14 minut.

Skok liczby użytkowników i odsłon serwisu wynika przede wszystkim z pojawienia się linków do jego tekstów na stronie głównej portalu WP.pl, którą w ostatnich miesiącach odwiedzało po ok. 10 mln użytkowników (czyli ok. 46 proc. wszystkich polskich internautów), dzięki czemu wyprzedziła stronę główną Onetu (zobacz szczegółowe dane).

Dzięki podobnej promocji ich treści na stronie głównej WP.pl duże wzrosty odwiedzalności w połowie ub.r. osiągnęły inne serwisy tematyczne Grupy WP: Sportowefakty.pl, Biztok.pl (więcej o tym), Pudelek.tv i Kafeteria.tv (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Również wzrost odwiedzalności Bankiera.pl jest raczej skokowy niż systematyczny: w ub.r. serwis miał miesięcznie 1,33-1,58 mln użytkowników i 24-37,1 mln odsłon, a w styczniu br. - 1,79 mln użytkowników i 42,1 mln odsłon. W połowie ub.r. został udostępniony w gruntownie zmienionej wersji (przeczytaj o tym więcej).

W tym przypadku przyczyna wzrostu jest jednak mniej oczywista, ponieważ witryna została przejęta przez Bonnier Business Polska, którego główny serwis PB.pl ma od niej zdecydowanie mniejszy zasięg. Pytany przez Wirtualnemedia.pl Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny PB.pl, potwierdza, że witryny zaczęły promować krzyżowo swoje treści. - Ta współpraca będzie się oczywiście nasilać. Obecnie prowadzimy prace nad przemodelowaniem całego portfolio grupy Bonnier w internecie. Rezultaty wkrótce - dodaje.

Przyczyny wzrostu odwiedzalności Bankiera.pl w styczniu Barankiewicz widzi natomiast m.in. dużo większym zainteresowaniu internautów tematyką finansową w związku z kłopotami osób zadłużonych we franku szwajcarskim po nagłym skoku kursu tej waluty. - Zmiany na Bankier.pl wprowadzone jeszcze przed przejęciem przez Bonniera zaczynają przynosić efekt w postaci ruchu z wyszukiwarek. Oba serwisy, Bankier.pl i PB.pl, generują też skokowy wzrost ruchu z portali społecznościowych (Facebooka i Twittera), wbrew tendencjom panującym w branży - wylicza Przemysław Barankiewicz.

Zobacz tabelę


Serwis „Pulsu Biznesu” w styczniu br. osiągnął natomiast rekordową liczbę odsłon - 12,03 mln, podczas gdy w ub.r. było to od 6,83 do 9,65 mln miesięcznie. W ciągu roku witryna najwięcej użytkowników miała w lipcu ub.r. (451,6 tys.), a najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika - w styczniu ub.r. (godzina i 40:02 minuty).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas