Internet2017-08-07
4

Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl.

W czerwcu br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 5,71 mln realnych użytkowników, czyli 21,13 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 45,53 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 27 minut i 10 sekund (27:10) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Money.pl jest liderem we wszystkich tych statystykach. Jedynie Parkiet.com (Gremi Media) osiągnął dłuższy średni czas korzystania (33:43 minuty), przy czym miał zbyt mało użytkowników (98,9 tys.), żeby znaleźć się w czołowej piętnastce.

Drugie miejsce zajął Biznes.onet.pl (Grupa Onet-RASP) z 3,75 mln użytkowników, 34,17 mln odsłon i 13:11 minuty średniego czasu korzystania przez użytkowników, a trzecie - Infor.pl (Infor Biznes), który mając minimalnie mniej użytkowników niż sekcja biznesowa Onetu (3,72 mln) zanotował prawie trzy razy mniej odsłon (13,44 mln) i krótszy przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego (4:53 minuty)

Oprócz Money.pl i Biznes.onet.pl ponad 30 mln odsłon zanotował jeszcze Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 36,46 mln. Z kolei poziom 20 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika przekroczył też Pb.pl (Bonnier Business Polska) z wynikiem 21:24 minuty.

Z serwisów uruchomionych wiosną ub.r. Business Insider Polska (Grupa Onet-RASP) miał zdecydowanie więcej odsłon od Next.gazeta.pl (Grupa Gazeta.pl) - 2,68 mln wobec 1,74 mln. Za to drugi serwis zanotował ponad dwa więcej odsłon (21,5 mln wobec 9,32 mln) i sześciokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14:11 minuty wobec 2:22).

Najpopularniejszą marką prasową jest „Gazeta Prawna” (od ośmiu lat ukazująca się jako „Dziennik Gazeta Prawna”), której serwis miał 1,99 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Dalej znalazły się Forbes.pl (Grupa Onet-RASP) z 1,04 mln użytkowników i 3,37 mln odsłon, Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) z 817,2 tys. użytkowników i 1,9 mln odsłon oraz Pb.pl z 475,8 tys. użytkowników i 3,52 mln.

W zestawieniu zdecydowaliśmy się nie uwzględniać serwisu „Rzeczpospolitej” Rp.pl, ponieważ w przeciwieństwie do pozostałych witryn są w nim rozbudowane działy dotyczące polityki, kultury i sportu. Statystyki tej witryny podawaliśmy trzy miesiące temu razem z danymi serwisów innych dzienników ogólnopolskich.

Ranking dotyczy stron z treściami dziennikarskimi, dlatego nie ma w nim porównywarek ani serwisów różnych firm z sektora finansowego.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach Money.pl miało 4,1 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 31,21 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 34:04 minuty.

Po ponad 20 mln odsłon zanotowały jeszcze Bankier.pl (24,52 mln) i Biznes.onet.pl (21,15 mln), a po ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika - Pb.pl (32:21 minuty).

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach Money.pl wyprzedziło Biznes.onet.pl o prawie milion użytkowników (2,72 mln wobec 1,77 mln), natomiast miało mniejszą przewagę niż na desktopie w liczbie odsłon (14,33 mln wobec 13,12 mln).

Z Bankier.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 14 minut i 31 sekund.

Zobacz tabelę

Zasięg Money.pl zmalał w skali roku o 2,72 proc. (podawanie zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajnie, ponieważ w ciągu roku znacząco wzrosła ogólna liczba polskich internautów). Liczba odsłon strony spadła o 17,91 mln (czyli 28,2 proc.), a średni czas korzystania - o 63 sekundy (czyli 3,7 proc.).

Biznes.onet.pl zanotował spadki o 6,22 proc. zasięgu, 1,92 mln odsłon (5,3 proc. w dół) i 70 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc. w dół). Za to Infor.pl zyskała 4,48 proc. zasięgu i 783,2 tys. odsłon (6,2 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 21 sekund (czyli 6,7 proc.).

Duże wzrosty osiągnęły Business Insider Polska i Next.gazeta.pl. Pierwszy serwis zyskał 48,4 proc. zasięgu, 2,17 mln odsłon (30,4 proc. w górę) i 19 sekundy średniego czasu korzystania (15,4 proc. w górę), w drugi - 51 proc. zasięgu, 14,55 mln odsłon (to wzrost aż o 209,5 proc.) i 3:26 minuty przeciętnego czasu korzystania (31,9 proc. w górę).

Bardzo dużo zyskał również INNpoland.pl (Grupa naTemat) - 1,5 pkt proc. zasięgu (64,9 proc. w górę) i 2,05 mln odsłon (85,8 proc. w górę), przy spadku średniego czasy korzystania przez użytkownika o 5:15 minuty (czyli 76,1 proc.).

Za to duże spadki zanotowały TVN24BiS.pl - o 23,4 proc. zasięgu i 2,97 mln odsłon (30,7 proc. w dół), Forbes.pl - o 45,3 proc. zasięgu i 3,91 mln odsłon (53,7 proc. w dół), Wyborcza.biz - o 51,4 proc. zasięgu i 6,24 mln odsłon (76,6 proc. w dół), Pb.pl - o 34,3 proc. zasięgu i 2,54 mln odsłon (41,9 proc. w dół) oraz Pit.pl - o 21,6 proc. zasięgu i 255,4 tys. odsłon (24,9 proc. w dół).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas