Radio2015-01-26
54

Monika Olejnik rzuciła w gościa Radia ZET długopisem za powołanie się na RMF FM (wideo)

Monika Olejnik i Michał Kamiński podczas rozmowy w Radiu ZETMonika Olejnik i Michał Kamiński podczas rozmowy w Radiu ZET

Do zabawnej sytuacji doszło w poniedziałek podczas porannej rozmowy w Radiu ZET Moniki Olejnik z Michałem Kamińskim: dziennikarka rzucając długopisem zwróciła politykowi uwagę, że nie wypada na antenie tej rozgłośni powoływać się na konkurencyjne RMF FM.

Rozmowa Moniki Olejnik i Michała Kamińskiego zaczęła się od tematu wypowiedzi Andrzeja Dudy, kandydata PiS na prezydenta, który w czwartek w wywiadzie z Konradem Piaseckim w RMF FM stwierdził, że należałoby się zastanowić nad wysłaniem polskich żołnierzy na Ukrainę. W weekend Duda tłumaczył, że był to tak naprawdę sprzeciw wobec takiej możliwości, wyrażony dyplomatycznym językiem.

Jednak w międzyczasie wielu komentatorów i polityków zinterpretowało tę wypowiedź inaczej. Premier Ewa Kopacz stwierdziła: „słyszałam od kandydata PiS na prezydenta, który powiedział, że powinniśmy wysłać żołnierzy na Ukrainę”, dodając, że jest to przerażające i świadczy o tym, że „PiS zawsze ciągnęło do wojny, a Platforma chciała pokoju”. Andrzej Duda i PiS zapowiedzieli, że za tę wypowiedź pozwą Kopacz do sądu.


W poniedziałkowej rozmowie w Radiu ZET Monika Olejnik żartobliwie przedstawiła Michała Kamińskiego jako wicepremiera (Kamiński z listy PO startował bez powodzenia w wyborach do Parlament Europejskiego, a jesienią ub.r. został partnerem w agencji public relations Prism Group). Kamiński przyznał, że parokrotnie rozmawiał w ostatnim czasie z Ewą Kopacz na temat sytuacji na Ukrainie.

Polityk podkreślił, że co prawda nie doradził premier skrytykowania Andrzeja Dudy za wypowiedź o wysłaniu polskich żołnierzy na Ukrainę, ale zastrzeżenia szefowej rządu w tej sprawie są słuszne. - Wypowiedź Andrzeja Dudy była bardzo niefortunna. Tak samo jak pani premier zinterpretowały ją wszystkie media, bo ja sam mam 21 wydruków medialnych z różnych stacji radiowych i portali internetowych, łącznie z RMF, w którym ten wywiad był - stwierdził.

W tym momencie Monika Olejnik rzuciła w jego stronę długopis. - Aha, dobrze. Nie miałem wypowiadać nazwy tej stacji. Już rozumiem chyba, dlaczego pani redaktor we mnie rzuca przedmiotami, ale zniosę to z godnością - skomentował z uśmiechem Michał Kamiński. - Nikt nie śmiałby rzucać w gościa Radia ZET, długopis po prostu  wypadł mi z ręki - wyjaśniła dziennikarka na koniec rozmowy. Wcześniej wytknęła też rozmówcy, że parokrotnie powołał się na publikacje „Newsweeka” o PiS - zapytała, czy jest zatrudniony w redakcji tego pisma, skoro tak je promuje.

Z drugiej strony Monika Olejnik zachęciła też, przynajmniej Ewę Kopacz, do słuchania RMF FM, nie wymieniając oczywiście nazwy tej stacji. - Wie pan, lepiej jakby pani premier wysłuchała od początku do końca, a nie opierała swoją wiedzę na tym, co piszą portale - skomentowała dziennikarka stwierdzenia Michała Kamińskiego o wypowiedzi Andrzeja Dudy.

Co ciekawe, w miniony piątek doszło to odwrotnej sytuacji: to w porannym wywiadzie politycznym w RMF FM parokrotnie padła nazwa Radio ZET. Leszek Miller - naciskany przez Konrada Piaseckiego pytaniami o sytuację w SLD (m.in. zawieszenie Grzegorza Napieralskiego za krytykowanie partii) -  zastanawiał się głośno, co stałoby się, gdyby Piasecki krytykował własną rozgłośnię i zachęcał do słuchania głównego konkurenta. Dziennikarz odparł, że pozycje SLD i RMF FM nie są porównywalne, bo rozgłośnia jest zdecydowanym liderem rynku radiowego, mającym codziennie do 8 mln słuchaczy (patrz od 2:17 w poniższym wideo).

RMF FM i Radio ZET to dwie najpopularniejsze stacje radiowe, rywalizujące ze sobą m.in. programami porannymi (to pasmo jest szczególnie istotne, ponieważ ma najwyższą słuchalność, a więc bloki reklamowe w nim są najdroższe). W obu rozgłośniach wywiady z politykami - prowadzone przez Konrada Piaseckiego i Monikę Olejnik - są nadawane od poniedziałku do piątku kilka minut po godz. 8.

W 2014 roku udział RMF FM w rynku radiowym wyniósł 23,9 proc., a Radia ZET - 15,1 proc. (według danych Radia Track - zobacz wyniki wszystkich rozgłośni ogólnopolskich). Pierwsza stacja cennikowo zarobiła z reklam 1,29 mld zł, a druga - 870,8 mln zł (według danych Kantar Media - więcej na ten temat).

W poniedziałek po południu RMF FM na fanpage'u facebookowym poinformowało, że wysyła Monice Olejnik zestaw swoich firmowych długopisów - do wykorzystania w kolejnych sytuacjach, gdy jej rozmówcy będą powoływać się na tę rozgłośnię.

 
Post użytkownika RMF FM.

 

Autor:tw

KOMENTARZE(54)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas