Prasa2014-06-16
0

„Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)

W I kwartale 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszyła się o 2,18 proc. i wyniosła 103 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,44 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 808 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 4,80 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 528 egz.

Z kolej na drugą lokatę w spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 47 112 egz., po spadku o 0,28 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 42 069 egz., po spadku o 2,04 proc.

Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,76 proc. i ostatecznie wyniósł 15 877 egz. Pismo to w rankingu miesięczników zajęło miejsce piąte.

Zobacz tabelę


W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 11,47 proc. do 101 385 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 712 egz., po spadku o 4,62 proc.

Wśród miesięczników z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto” (44 415 egz.; wzrost o 8,43 proc. - największy w rankingu). Z kolei na drugie miejsce spadł „Top Gear” (39 706 egz.; w dół o 7,32 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (37 390 egz.; - 5,06 proc.).

W tym ujęciu najwięcej stracił „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 12,31 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas