Telewizja 2021-09-15
24

Kanały MTV z nowymi logotypami i oprawą graficzną

Koncern ViacomCBS zmienił logotypy i oprawy graficzne części swoich kanałów muzycznych. Zmiany objęły MTV Polska, MTV Hits, Club MTV, MTV Live.

Zmiany dotyczą wszystkich rynków, gdzie działa MTV. Zapowiadaliśmy je w połowie lipca. W Europie miały nastąpić w sierpniu, ale przesunięto je na połowę września. Jaka jest filozofia zmian? - MTV to marka skierowana do młodych widzów. Zdajemy sobie jednak sprawę z różnorodności naszego audytorium, dlatego wychodzimy na rynek z propozycjami poszczególnych kanałów opartych o stylistykę kolejnych dekad. Nowe logo nawiązuje do początków stacji - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Odachowska PR manager ViacomCBS w Polsce.

40-lecie MTV na świecie

Kanał MTV zadebiutował w Stanach Zjednoczonych 1 sierpnia 1981 roku. - W tym roku obchodzimy 40-lecie MTV - marki niezmiennie popularnej wśród kolejnych pokoleń. Odświeżamy identyfikację, jednak nie zapominamy o naszych korzeniach. Obok odświeżonego logotypu warto zwrócić uwagę na zmiany w całościowej oprawie graficznej - ciekawe, odważne, na czasie - dodaje Odachowska.

Zobacz także: Stacja MTV ma 40 lat, ale przegrywa z konkurencją. „Utraciła wiele z kultowego statusu”

Po zmianach logo lokalnych wersji MTV jest żółte lub białe. MTV Live posługuje się czerwonym kolorem, Club MTV jasnoniebieskim, a MTV Hits różowym. Do zmian doszło też na nieobecnych w Polsce kanałach: MTV Classic (kolor pomarańczowy) i MTV Music (kolor żółty). Logotypy zostały uproszczone. Zniknęły elementy graficzne modyfikujące literę „M”.

Autorem nowej identyfikacji nowojorska agencja

Nowa identyfikacja została przygotowana przez nowojorską agencję Loyalkaspar, która pracowała dla takich marek jak ESPN, CNN, HP, Marvel, SyFy, Comedy Central, AMC, Peacock, Paramount+. Agencja informuje na swojej stronie internetowej, że logo powstało z myślą o rynku telewizyjnym, który niekoniecznie jest linearny. Treści znane z MTV można bowiem oglądać nie tylko na tradycyjnych telewizorach, ale też na urządzeniach mobilnych. Agencja pisze też, że kolory, które wybrano mają podkreślać „antykorporacyjną osobowość MTV”.

W 2020 roku MTV Polska miał 0,032 proc. udziału w rynku telewizyjnym. To spadek o blisko 38 proc. w porównaniu z 2019 roku. Kanał zajął dopiero 12 pozycję w kategorii stacji muzycznych - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

 

Autor: ag

KOMENTARZE (24) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas