Telewizja2016-03-02
7

Multimedia Polska z 824 tys. abonentów i zyskiem wyższym o 70 proc.

Sieć kablowa Multimedia Polska na koniec ub.r. miała 824 tys. abonentów. Przychody spółki w 2015 roku były minimalnie wyższe niż rok wcześniej, a zysk netto wzrósł aż o 70 proc.

Multimedia Polska wypracowała w 2015 roku 709,5 mln zł przychodów, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej. O 0,6 proc. do 350,7 mln zł wzrosły przychody w segmencie telewizji, zaś wpływy w segmencie internetu wyniosły 223,5 mln zł (wzrost o 1,3 proc.). O 5,6 proc. do 103,4 mln zł spadły przychody w segmencie telefonii.

Na koniec 2015 roku sieć Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 824,1 tys. abonentów (wzrost o 0,49 proc.), z których 310,5 tys. korzystało z dwóch usług, a 130,3 tys. z co najmniej trzech usług.

Operator na dzień 31 grudnia ub.r. dostarczał swoim klientom 1,67 mln usług (RGU), czyli 73,7 tys. więcej niż na koniec 2014 roku.

 - Wzrost RGU rok do roku związany był z przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych, wprowadzeniem nowych usług, a także ze wzrostem organicznym biznesu - podano w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

Nowych klientów pozyskano w segmentach telewizji (wzrost RGU o 36,5 tys.) i internetu (do góry o 8,9 tys.). Spadek RGU o 11,2 tys. odnotowano natomiast w segmencie telefonii.

Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wyniósł 2,03 na koniec ub.r. wobec 1,95 rok wcześniej. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) uplasował się na poziomie 67,1 zł w porównaniu z 66,3 zł przed rokiem.

W 2015 roku skorygowany wskaźnik EBITDA spółki Multimedia Polska wyniósł 356,1 mln zł wobec 374,8 mln zł rok wcześniej. Zysk netto w ub.r. wzrósł aż o 70 proc. do 86,2 mln zł.

-  Wzrost wyniku jest po części pochodną efektywnej stopy opodatkowania zysku brutto na poziomie poniżej zera w 2015 roku. Przyczyną takiej sytuacji było przede wszystkim utworzenie w 2015 r. aktywa z tytułu podatku odroczonego rozpoznanego na stratach podatkowych z lat ubiegłych - podano w komunikacie.

Spółka Multimedia Polska zainwestowała w 2015 roku 220,9 mln zł, z czego 211,6 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano 23,3 mln zł.

- 2015 rok był dla nas przełomowy z dwóch powodów. Po pierwsze, zgodnie z przewidywaniami, powróciliśmy do wzrostów w segmencie telewizji, po dłuższym okresie negatywnego wpływu cyfryzacji telewizji naziemnej, której skutki odczuwali wszyscy operatorzy rynku usług wideo. Po drugie, staliśmy się już faktycznie dostawcą usług zintegrowanych dla domu oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Naszym klientom oferujemy nie tylko najwyższej klasy usługi telekomunikacyjne, ale również szeroki wachlarz usług dodatkowych - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Autor:pp

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas