Telewizja2016-11-17
7

Multimedia Polska z 835 tys. abonentów i wyższymi przychodami o 4,4 proc.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia PolskaAndrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

Na koniec września 2016 roku z usług Multimedia Polska korzystało ponad 835 tys. klientów. Przychody za trzy kwartały 2016 roku wyniosły 550 mln zł, a zysk netto - 21,9 mln zł.

Grupa Multimedia Polska w raporcie za trzy pierwsze kwartały br. podała, że wypracowała 550,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 4,4% w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrost przychodów nastąpił w segmencie telewizji o 4,5% w odniesieniu do roku poprzedniego (z 261,2 mln zł do 273,0 mln zł) oraz 1% w segmencie Internetu (z 166,5 mln zł do 168,4 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11% r/r i wyniosła 69,7 mln zł. Wzrost przychodów spółka zanotowała także w segmencie pozostałych usług, spoza dotychczasowej działalności telekomunikacyjnej (energia, gaz, usługi monitoringu, ubezpieczenia), o 84% r/r do poziomu 38,9 mln zł. Po pierwszych 9 miesiącach 2016 r. przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6%, z Internetu 30,6%, z telefonii 12,7%, a pozostałe przychody stanowiły 7,1%.

Na koniec września 2016 r. z usług Multimedia Polska korzystało ponad 835 tys. klientów, z których: 397 tys. korzystało z jednej usługi, 310 tys. z dwóch, a 128 tys. z co najmniej trzech usług. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,74 mln usług (RGU), czyli o 5,2% więcej niż na koniec analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost RGU związany był z poszerzeniem portfela usług, a także wzrostem w zakresie segmentu telewizyjnego.

Skorygowana EBITDA za trzy pierwsze kwartały 2016 r. wyniosła 253,8 mln zł wobec 263,0 mln zł za ten sam okres rok wcześniej. Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) wzrosły o 13% r/r do 304,0 mln zł, co jest związane z wyższymi kosztami zmiennymi nowych usług (w związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży tych usług), rozszerzaniem oferty programowej oraz wyższymi kosztami marketingu w związku z naszą kampanią w mediach ogólnopolskich. Jak tłumaczy spółka w komunikacie prasowym, niekorzystny wpływ na wynik miały też kursy wymiany walut (wzrost kosztów operacyjnych łącznie o kwotę ok. 4,1 mln zł). Zysk netto po trzech pierwszych kwartałach 2016 r. wyniósł 21,9 mln zł.

- Pomimo dużej konkurencji i presji cenowej na rynku telekomunikacyjnym zwiększyliśmy liczbę dostarczonych usług oraz odnotowaliśmy wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Po trzech kwartałach tego roku widzimy też pozytywne efekty przyjętej przez nas strategii poszerzenia portfela produktów o usługi spoza rynku telekomunikacyjnego, dzięki czemu stajemy się dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm. Jestem przekonany, że obserwowany wzrost popularności tych usług przełoży się niebawem na wynik finansowy naszej Grupy - mówi Rogowski.

Jak podaje spółka w komunikacie prasowym, w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 169 mln zł. W ramach 125,4 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 72,6 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 52,8 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

W październiku UPC Polska podpisała z Multimedia Polska przedwstępną umowę zakupu akcji spółki. Wartość transakcji ustalona została na 760 mln dolarów, czyli 3 mld zł.

Autor:asz

Więcej informacji:Multimedia Polska, Multimedia

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas