Telewizja2015-03-06
4

Multimedia Polska ze wzrostem przychodów oraz spadkiem zysku netto i liczby klientów

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Sieć kablowa Multimedia Polska zanotowała w zeszłym roku wzrost przychodów, ale spadł jej zysk netto. Na koniec ub.r. operator miał nieco mniej abonentów niż rok wcześniej, ale do góry poszła liczba klientów telewizji cyfrowej oraz internetu.

Przychody Multimediów ze sprzedaży w 2014 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w 2013 roku. - Rosnące przychody to głównie efekt wzrostu przychodów w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. Negatywny wpływ na dynamikę przychodów miał spadek w segmencie telefonii. Niewielki wzrost przychodów Multimedia Polska odnotowały w segmencie telewizji - podano w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Natomiast zysk netto spółki wyniósł w  ub.r. 51,3 mln zł, co oznacza spadek o 27,5 proc. - Istotny wpływ na wynik netto osiągnięty w 2014 r. miała restrukturyzacja organizacyjna Grupy. W warunkach porównywalnych zysk netto wzrósłby o ok. 10 proc. - informuje spółka.

- Rok 2014 był dla Grupy Multimedia Polska rokiem wyraźnej stabilizacji po okresie niekorzystnych zmian w bezpośrednim otoczeniu rynkowym wywołanych wprowadzeniem cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T. Obserwujemy nadal wysokie zainteresowanie usługami dostępu do Internetu. Segment Internetu pozostaje głównym czynnikiem wzrostu naszego biznesu - komentuje Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W 2014 roku spadła, choć nieznacznie, liczba abonentów operatora. Na koniec ub.r. wyniosła ona 820,1 tys., czyli o 0,71 proc. mniej niż rok wcześniej.  Liczba klientów telewizji analogowej na koniec IV kwartału ub.r. wyniosła 299,4 tys. (spadek o 14,46 proc.) i była już zdecydowanie niższa od liczby klientów telewizji cyfrowej. Z tej ostatniej usługi korzystało bowiem 382,1 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 20,29 proc.

Z kolei o 5,34 proc. wzrosła liczba abonentów internetu. Na dzień 31 grudnia ub.r. korzystało z niego już 526,8 tys. klientów Multimediów. Spółka miała też 291,3 tys. użytkowników usług głosowych, w tym 275,1 tys. klientów telefonii abonenckiej, co oznacza wzrost o 3,32 proc.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec IV kwartału ub.r. to ponad 1,598 mln, czyli o 4,1 proc. więcej względem stanu na koniec grudnia 2013 roku. 306,9 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 130,2 tys. z trzech.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w 2014 r. 68,61 zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Zobacz tabelę

Spółka Multimedia Polska zainwestowała w 2014 r. 194,1 mln zł, z czego 175,5 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje, w ramach których przejęto infrastrukturę w Pucku, Ełku i Opocznie, wydano 18,1 mln zł. Pozyskane sieci obejmowały 15,6 tys. gospodarstw domowych i świadczyły 5 tys. RGU.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas