Internet2017-11-10
1

Na realizację projektu Outriders zebrano ponad 82 tys. zł

Outriders/ YouTube.comOutriders/ YouTube.com

Organizatorzy projektu dziennikarskiego startupu Outriders zebrali na jego realizację ponad 82 tys. złotych. Cel zbiórki w serwisie Wspieram.to osiągnięto przed planowanym zakończeniem.

Outriders to niezależna inicjatywa dziennikarska, skupiająca się na relacjach zagranicznych oraz reportażach. W projekt zaangażowanych jest kilkanaście osób - dziennikarzy, reporterów, analityków danych, programistów czy fotografów. Pod koniec września br. na portalu crowdfundingowym Wspieram.to ruszyła zbiórka środków na rozwój projektu – nowe reportaże i powiększenie zespołu. Łącznie zebrano ponad 82 tys. złotych, choć organizatorzy zakładali 79 tys.

- Od kilku dni, patrząc na dynamikę i tempo dołączania nowych osób, zakładaliśmy, że zakończymy akcję w środę wieczorem lub w czwartek rano. 100 proc. osiągnęliśmy w czwartek (9 listopada - przyp. red.), kilka minut przed 23. Kampania, po przekroczeniu progu 50 proc., nabrała bardzo mocnego tempa, które trwa nawet po przekroczeniu deklarowanego progu - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jakub Górnicki, założyciel Outriders.

Górnicki dodaje, że projekt zaczął być promowany jeszcze przed oficjalnym startem zbiórki, m.in. na konferencjach branżowych. W trakcie jej trwania, organizatorom pomogły rekomendacje, wykorzystanie własnych kanałów dotarcia oraz mediów społecznościowych.

- Mocno wykorzystywaliśmy media związane z naszym blogiem, znajomych oraz osoby, które już na samym początku zostały kibicami inicjatywy. Krok po kroku, metodycznie rozpędzaliśmy kampanię, co dało tak brawurową końcówkę. Dumni jesteśmy z tego, że pozytywne hasło: “Potrzebujemy dobrego dziennikarstwa” zaskoczyło. Nie musieliśmy uciekać się do negatywnych emocji - tłumaczy nam Jakub Górnicki.

Do ekipy Outriders zgłaszają się pierwsze podmioty komercyjne, chcące współpracować przy projekcie.

Nasz model współpracy jest porównywalny do modelu Guardiana i zupełnie nowy na polskim rynku. Bardzo jestem ciekaw, jak będą na niego reagować marki, ale treści, które powstają w ten sposób, są najwyższej jakości. Potrzeba tylko trochę odwagi -  ocenia Jakub Górnicki.

Dla fundatorów, którzy wzięli udział w zbiórce, zespół Outriders przygotował m.in. multimedialne zestawienie najważniejszych wydarzeń 2017 roku. Od stycznia będą również otrzymywać newsletter z przeglądem kluczowych wydarzeń z zagranicy.

Zespół Outriders jest nominowany do tegorocznej edycji plebiscytu Mediatory, w kategorii InicjaTOR.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas