Emitowany w TVN serial „Na Wspólnej” przez dziesięć ostatnich lat zarobił cennikowo z reklam ponad 2 mld zł, co daje mu pozycję lidera wśród polskich seriali. Z kolei najbardziej dochodową produkcją serialową w ub.r. była „Pierwsza miłość” w Polsacie.
Od 2004 do 2014 roku cennikowe przychody reklamowe „Na Wspólnej” (TVN) wyniosły 2,08 mld zł, o 126 mln zł wyprzedając „Pierwszą miłość” (Polsat). Kolejne dwie produkcje - „M jak miłość” w TVP2 i „W11 - Wydział Śledczy” w TVN (emisja tego drugiego zakończyła się w połowie ub.r.) zarobiły po 1,42 mld zł, a „Świat według Kiepskich” w Polsacie - 1,21 mld zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez Lowe Media.
Zobacz tabelę
Z kolei w zestawieniu najbardziej dochodowych 2014 roku seriali zwyciężyła polsatowska „Pierwsza Miłość”, która cennikowo zarobiła z reklam prawie 226 mln zł. Na drugim miejscu z nieznacznie mniejszymi przychodami uplasował się paradokumentalny serial TVN-u „Szpital” - 225,3 mln zł. Trzecie miejsce w rankingu przypadło z kolei nadawanej w Polsacie produkcji „Dlaczego Ja?” z wpływami blisko 210 mln zł.
- Seriale, które są emitowane od wielu lat, oczywiście przodują w podsumowaniu dziesięciolecie. To one przyciągają najwyższe budżety, przy nich pokazywanych jest najwięcej spotów oraz przerw reklamowych - komentuje Michał Bakalarczyk, senior media planner w Lowe Media.