Radio2023-07-07
1

Nadawca RMF Maxx z większymi wpływami, 2,75 mln zł dla Grupy RMF

Nowe logo RMF MAXX, fot. materiały prasoweNowe logo RMF MAXX, fot. materiały prasowe

Spółka Multimedia (Grupa RMF), nadająca RMF Maxx i lokalne Radio Gra, osiągnęła wzrost przychodów o 4 proc. do 30,17 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 4,63 do 2,75 mln zł. Cały zysk przeznaczono na dywidendę dla jedynego udziałowca – Grupy RMF.

RMF Maxx jest nadawane na podstawie 22 koncesji lokalnych i regionalnych, a Radio Gra jest dostępne w Toruniu i Wrocławiu. W 2021 roku przedłużono o 10 lat koncesje dla RMF Maxx na Podlasiu, w Krośnie, Włocławku, Inowrocławiu i Bydgoszczy oraz dla Radia Gra w Toruniu.

Jesienią ub.r. RMF Maxx zmieniło logo i nazwę – ubyło z niej jednej litery X.

Na przełomie październiku i listopada Multimedia połączyła się ze spółką Aida SA (której posiadała 100 proc. udziałów), nadającą Radio Gra we Wrocławiu.

W ub.r. RMF Maxxx miało 3,7 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 4 proc. rok wcześniej (według danych z Radio Track). Zasięg dzienny rozgłośni zmalał o 8 proc. do 1,54 mln osób. „Czynniki, które miały wpływ na ten niewielki spadek obejmują m.in. ogólny spadek konsumpcji wszystkich mediów tradycyjnych (szczególnie wśród młodych grup docelowych) oraz utrzymującym się efektem pandemii, która długofalowo wpłynęła na zmianę sposobu korzystania z mediów” - wyliczono w sprawozdaniu spółki Multimedia.

W ub.r. wydatki reklamowe w radiu wzrosły o 4 proc. do najwyższego poziomu w historii, czyli 788 mln zł (według danych Publicis Groupe). „W czasie tzw. wysokiego sezonu w czwartym kwartale 2022 r. (m.in. Black Friday, Mistrzostwa Świata w Katarze, kampanie świąteczne) rynek reklamy radiowej wzrósł o ok. 6% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. Poziom i dynamika inwestycji reklamowych w 2022 roku potwierdzają stabilną pozycję radia na rynku reklamowym, z udziałem wynoszącym 7,1% w całkowitym wolumenie budżetów reklamowych w Polsce” - zauważono w sprawozdaniu nadawcy RMF Maxxx i Radia Gra.

Wydatki operacyjne spółki Multimedia zwiększyły się oz 23,81. do 27,26 mln zł. Nakłady na usługi obce wzrosły z 11,69 do 13,7 mln zł, na wynagrodzenia - z 7,06 do 8,14 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze spadły z 1,63 do 1,62 mln zł.

W ub.r. w firmie pracowały średnio 89 osoby, o cztery mniej niż w 2021 roku. Wynagrodzenie Andrzeja Mielimonki, prezesa i jedynego członka zarządu spółki, poszło w górę z 430,8 do 456,82 tys. zł.

Natomiast koszty podatków i opłat wzrosły z 2,65 do 2,79 mln zł, amortyzacji - z 540,2 do 544,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 69,6 do 178, tys. zł.

Cały zysk na dywidendę, inflacja wpływa na spadek rentowności

Wskaźniki zyskowności spółki Multimedia poszły w dół niemal dwukrotnie. Zysk sprzedażowy zmalał z 5,26 do 2,91 mln zł, zysk operacyjny - z 5,59 do 2,91 mln zł, a zysk netto (firma zapłaciła w ub.r. 629,81 tys. zł podatku dochodowego, a rok wcześniej 1,08 mln zł) - z 4,63 do 2,75 mln zł.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/grupa-rmf-nie-zmienia-cen-reklam-na-lato ##

100 proc. udziałów nadawcy ma Grupa RMF. Na walnym zgromadzeniu 21 czerwca br. postanowiła, że jego cały zysk netto z ub.r. otrzyma w formie dywidendy do końca czerwca.

„Obecna sytuacja polityczno-gospodarcza, będąca konsekwencją konfliktu zbrojnego w Ukrainie, w szczególności wzrost cen surowców, głównie ropy naftowej oraz gazu, wzrost kursów walut obcych oraz pojawiające się braki niektórych komponentów do produkcji maszyn i urządzeń produkowanych w Ukrainie oraz Rosji i Białorusi, skutkują wzrostem cen produktów i usług nabywanych przez spółkę, a tym samym prowadzą do spadku rentowności w 2022 roku” - zaznaczono w sprawozdaniu.

Autor:jsx

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas