Internet2017-06-29
2

Radio ZET i RMF FM najczęściej cytowane, Wirtualnemedia.pl przed Gazeta.pl, Niezalezna.pl i Money.pl

fot. Pixabayfot. Pixabay

W maju br. najczęściej cytowanym polskim medium było Radio ZET. Wśród serwisów internetowych liderem był wPolityce.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w maju br. na fotelu lidera znalazło się Radio ZET, wyprzedzając radio RMF FM i dziennik "Rzeczpospolita". Na kolejnych miejscach uplasowały się telewizja TVN24 i dziennik "Fakt".

W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 6 tytułów prasowych, 4 stacje telewizyjne, 3 stacje radiowe oraz 2 serwisy internetowe.

W maju media często poruszały temat przeprowadzenia referendum w sprawie zmiany konstytucji zaproponowanego przez prezydenta Andrzeja Dudę oraz przyjęcia przez Polskę uchodźców. Kontynuowano także temat ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych maja znalazła się "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Fakt" i "Gazetę Wyborczą". Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "wSieci", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".



Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP Info.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie Radia ZET, a na kolejnych miejscach znalazły się RMF FM i PR1.

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano wPolityce.pl, za którym uplasowały się serwisy Onet.pl i WP.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 42 razy.

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz "Forbes".

Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w maju br. był "Głos Wielkopolski". Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin, a na trzecim - "Dziennik Łódzki".

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 6205 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 maja 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 6227 razy (2995 razy w prasie, 2305 w telewizji i 927 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas