Reklama2014-01-07
1

Najdziwniejsze reklamy 2013 roku: Citroën, Samsung, Nokia Lumia i Christopher Walken jako krawiec (wideo)

Christopher Walken w reklamie Jack & JonesChristopher Walken w reklamie Jack & Jones

Magazyn „AdWeek” ogłosił listę 13 najdziwniejszych spotów ubiegłego roku. Znalazły się na niej reklamy takich marek jak Samsung, Citroën, Nokia, Jack & Jones, Galaxy oraz kilka spotów z kampanii społecznych.

Do najdziwniejszych spotów w kategorii kampanii społecznych zaliczono wideo z Joaquinem Phoenixem zrealizowane dla PETA, spot fińskiej organizacji Cancer Society pokazujący szkodliwość palenia w ciąży oraz spot dla organizacji Think!, który wzbudził w zeszłym roku duże kontrowersje, sugestywnie obrazujący skutki jazdy pod wpływem alkoholu.

Na czele listy „AdWeeka” znalazły się reklamy z kampanii firmy odzieżowej Jack & Jones, w których słynny aktor Christopher Walken wciela się w postać krawca. Przypomnijmy, że spoty te zdobyły Grand Prix w zeszłorocznym konkursie Eipca Awards (więcej na ten temat).

>>> Axe, Ford, LG, Old Spice i David Lynch - najdziwniejsze reklamy 2012 roku

Cechą wspólną wszystkich reklam uznanych za najdziwniejsze jest operowanie makabrą, groteską oraz chęć zaskoczenia widza. Często obecny jest w nich absurdalny humor (spot Marc Jacobs) i niespodziewany zwrot akcji (reklama Citroëna).

Wyróżnione spoty mają też silny przekaz emocjonalny - nierzadko bardzo szokujący, jak na przykład reklama dla Think!, w której niczego niespodziewający się ludzie zostają nagle bardzo mocno przestraszeni. Z kolei w spocie salonu fryzjerskiego oczom zaskoczonych klientek ukazuje się duch rodem z filmu „Egzorcysta”.


Najdziwniejsze reklamy 2013 roku według „AdWeeka”


Citroën DS3 Cabrio, „Baby”


Samsung, „Evolutionary Husband?”


Galaxy, „Audrey Hepburn”


PETA, „Joaquin Phoenix is dwrowning”


Ibizious

Druga część zestawienia na kolejnej stronie

Autor:jj

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas