Radio ZET w III kwartale 2016 roku zanotowało najniższą słuchalność w historii badań radiowych w Polsce, liderem rynku pozostaje RMF FM. Największym wzrostem w analizowanym okresie pochwalić się mogło VOX FM, a najbardziej straciła Trójka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w III kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,1 proc., po spadku o 0,7 pkt. proc. To najniższa słuchalność rozgłośni w historii badań radiowych w Polsce. Analiza obejmuje wakacje, ale i wrzesień, gdy Radio ZET wprowadziło jesienną ramówkę. Poranną rozmowę Moniki Olejnik zastąpiły wywiady Konrada Piaseckiego, a z anteny zniknął też m.in. niedzielny „7 dzień tygodnia” Olejnik.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,2 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc. Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (kwiecień-czerwiec 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 1,2 pkt. proc.
- Stale pracujemy nad jakością programu, co jak widać spotkało się z uznaniem słuchaczy - mówi nam Rafał Porzeziński, dyrektor Jedynki. - W duchu hasła „Jedynka zawsze pierwsza” byliśmy wszędzie tam, gdzie działy się sprawy ważne dla Polaków, rzetelnie informując ich o wszystkim - dodaje.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,3 proc., po wzroście 0,7 pkt. proc. - największym w zestawieniu.
Zobacz tabelę
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Zobacz tabelę