Radio2017-01-13
43

TOK FM z najlepszym wynikiem w historii. Rośnie Trójka, liderem RMF FM

Kamila Ceran, szefowa TOK FMKamila Ceran, szefowa TOK FM

Liderem rynku radiowego w Polsce w czwartym kwartale ub.r. było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło Radio TOK FM, które zanotowało najwyższy udział w historii nadawania. Słabe wyniki zanotowały Jedynka i Polskie Radio 24.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od października do grudnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,7 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 względem czwartego kwartału 2015 roku poszedł do góry o 0,2 pkt. proc. Stacja ta zanotowała duży wzrost - wynoszący 1 pkt. proc. - względem fali lipiec-wrzesień 2016.

- Obserwujemy tę rosnącą falę od 3 miesięcy, co oczywiście cieszy cały zespół - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Hlebowicz, dyrektor Trójki. - W udziałach w rynku Trójka osiągnęła najlepszy wynik od 2012 roku (analizując dane roczne). Pokazuje to, że stacja ma nadal swoich wiernych słuchaczy, mimo „czarnego przekazu” w części mediów, a także, że pozyskujemy nowych, często bardzo młodych słuchaczy dla których mamy szeroką i jak słychać ciekawą propozycję programową - dodaje.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (bez zmian).

Z 7. na 6. miejsce z wynikiem na poziomie 2,4 pkt. proc. awansowało Radio TOK FM. Jest to najwyższy średni udział tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia. Stacja zanotowała też największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,9 pkt. proc.

- Tak naprawdę mamy, aż dwa powody do świętowania - bo poza rekordowym wynikiem słuchalności w ostatniej fali badania Radio Track (2,4 proc. X-XII 2016 r.) - udało nam się przekroczyć po raz pierwszy, w skali całego roku, próg 2 proc. udziału w słuchalności - mówi nam Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia TOK FM. - Rok 2016 był emocjonujący z wielu powodów i każdy z nich można było śledzić na naszej antenie - od polityki, przez gospodarkę, po sprawy społeczne i kulturę. Dzięki temu, że mamy również audycje historyczne, naukowe i rozrywkowe, a nawet - mimo że to radio mówione - programy muzyczne, to każdy może znaleźć u nas coś dla siebie - zarówno ci najbardziej zaangażowani w bieżące wydarzenia, jak i ci, którzy szukają w radiu odpoczynku i tematów wykraczających poza dotychczasowe spektrum ich zainteresowań - dodaje.

TOK FM na siódmą lokatę zepchnęło Radio Maryja, które jednak zanotowało wzrost udziału o 0,1 pkt. proc. do 1,8 proc.

Z kolei 12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,3 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali październik-grudzień 2015 miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Zobacz tabelę

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:radio w Polsce, radio track

KOMENTARZE(43)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas