W 2014 roku na pozycji lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych znalazł się TVN24, a tuż za nim znalazły się TVP Info i TTV. Największy spadek zanotowało MiniMini+. Top 25 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w 2014 należało do informacyjnego kanału TVN24, dostępnego tylko u operatorów płatnej telewizji, którego udział wyniósł 2,99 proc. W porównaniu do 2013 roku zmniejszył się on o 3,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugą lokatę zajął naziemny informacyjny kanał TVP Info. Jego średni miesięczny wynik w ub.r. wyniósł 2,86 proc., po wzroście o 10 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się stacja TVP Seriale, której udział w analizowanym okresie wyniósł 1,44 proc. Był to o 26,32 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z piątej na czwartą lokatę awansowała naziemna stacja TTV. Jej wynik poszedł do góry o 27,45 proc. do 1,30 proc.
Telewizja | Które seriale, programy, filmy i transmisje sportowe były najchętniej oglądane w 2014 roku? (raport) |
Największy wzrost w zestawieniu 25 kanałów tematycznych 2014 roku zajęła TVP Regionalna, plasująca się na pozycji piątej. Jej udział poszedł do góry aż o 202,78 proc. do 1,09 proc. Stacja ta jednak w 2013 roku nadawała dopiero od 1 września.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze stacje Polsat News (1,08 proc., wzrost o 3,85 proc.), TVP Rozrywka (0,93 proc. + 93,75 proc.), Polo TV (0,76 proc., + 4,11 proc.) i ATM Rozrywka (0,70 proc., - 9,09 proc.). Zamyka ją Discovery Channel z wynikiem na poziomie 0,70 proc. (w dół o 1,41 proc.).
Największy spadek w top 25 zanotował kanał dziecięcy MiniMini+ zajmujący 21. miejsce. Jego udział w 2014 roku wyniósł 0,52 proc., czyli 32,47 proc. mniej niż rok wcześniej. Sporo straciły też dwie stacje sportowe - Polsat Sport (- 31,17 proc.) i Eurosport (- 30,43 proc.).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 w 2014 roku na pierwszym miejscu także znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do 2013 roku tutaj wzrósł o 1,28 proc. i wyniósł 2,38 proc.
Drugie miejsce zajął kanał TVP Seriale (1,55 proc., do góry o 15,67 proc.), a trzecie - TTV (1,45 proc.; + 38,10 proc.). Tuż za podium uplasowało się Polo TV, notujące wzrost udziału o 6,67 proc. do 1,12 proc.
W top 25 stacji w grupie komercyjnej najwięcej zyskała (223,53 proc.) także TVP Regionalna, a najwięcej stracił (36,71 proc.) - Polsat Sport.