Telewizja2015-01-06
4

Które seriale, programy, filmy i transmisje sportowe były najchętniej oglądane w 2014 roku? (raport)

W rankingu 10 najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w 2014 roku aż sześć miejsc zajęły transmisje sportowe. Ratingowym hitem był olimpijski konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył złoty medal.

W 2014 roku największą widownię zgromadził pokazywany 15 lutego na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Oglądało go 10,44 mln osób, co przełożyło się na 59,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Został on pokazany 13 lipca, a obejrzało go 10,06 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 63,43 proc.

Na podium znalazła się jeszcze ceremonia kwiatowa po konkursie olimpijskim skoków narciarskich z widownią na poziomie 9,50 mln osób (50,81 proc. udziału; emisja 9 lutego). Oczko niżej uplasowała się transmisja studia olimpijskiego (8,88 mln widzów; 48,89 proc.; również 9 lutego).

Pierwszą piątkę zamyka konkurs drużynowy skoków z Soczi, który transmitowany był 17 lutego. Do TVP1 przyciągnął on uwagę 8,58 mln widzów (51,74 proc. udziału).

Na kolejnej pozycji uplasował się finałowy mecz Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn, który w Polsacie śledziło 8,40 mln widzów (46,89 proc. udziału; 21 września).

Siódme miejsce zajął najchętniej oglądany serial, czyli emitowane w TVP2 „M jak miłość”. Jego najchętniej oglądany odcinek w zeszłym roku śledziło średnio 7,53 mln widzów (44,70 proc. udziału; 1 kwietnia).

Na ósmym miejscy skalsyfikowany został eliminacyjny mecz do Mistrzostw Europy w piłce nożnej z 14 października, w którym Polska zmierzyła się ze Szkocją. Spotkanie to w samym Polsacie oglądało 7,51 mln widzów (43,31 proc. udziału).

Czołową dziesiątkę uzupełniają takie audycje jak: transmisja ceremonii medalowej po MŚ w siatkówce (7,36 mln widzów; 57,17 proc. udziału; 21 września) oraz „Teleexpress” (7,33 mln widzów; 46,76 proc. udziału; 6 stycznia).

W zestawieniu dziesięciu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo aż osiem miejsc zajęły transmisje sportowe. Ponadto w top 10 znalazł się jeden serial oraz jeden program informacyjny.

Warto dodać, że sześć miejsc w rankingu, to pozycje wyemitowane przez TVP1. Trzy lokaty należały do programów Polsatu, a jedną lokatę zajęła TVP2.

Zobacz tabelę


Wśród dziesięciu ratingowych hitów nie znalazł się żaden program rozrywkowy ani film. W 2014 roku najchętniej oglądaną pozycją rozrywkową był reality-show „Rolnik szuka żony”, którego finałowy odcinek z 23 listopada śledziło w TVP1 średnio 4,84 mln widzów (29,74 proc. udziału). Z kolei na czele filmów znalazła się polska produkcja „Sami swoi” pokazana w Polsacie (3,73 mln widzów; 22,58 proc. udziału; 1 stycznia).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas