W I kwartale 2018 roku globalna sprzedaż komputerów sięgnęła niemal identycznego poziomu jak rok wcześniej - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W pierwszych trzech miesiącach 2018 roku na całym świecie sprzedano 60,38 miliona komputerów, czyli niemal tyle samo co w analogicznym okresie roku 2017 (60,4 mln). Tymczasem firma IDC prognozowała wcześniej spadek o 1,5 proc.
Pozycję lidera rynku utrzymała firma HP, która sprzedała 13,7 miliona urządzeń, notując wzrost o 4,3 proc. rok do roku. Dzięki temu jej udział w rynku zwiększył się z 21,7 proc. do 22,6 proc.
Drugie w rankingu Lenovo sprzedało 12,3 miliona komputerów, co przełożyło się na 20,4 proc. To identyczne wskaźniki jak dwanaście miesięcy temu.
Trzeci Dell zanotował wzrost o 6,4 proc., sprzedając 10,2 miliona urządzeń (16,9 proc. udziału w rynku - wzrost o 1 pkt. proc. r/r). Za podium znalazł się Acer (6,8 proc. udziału), przed Apple (6,6 proc.).
Zobacz tabelę