Radio2018-09-16
90

Eska wyprzedziła Jedynkę. Rekordowo niska słuchalność Trójki

W okresie od czerwca do sierpnia br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Jedynkę. Rekordowo niską słuchalność zanotowała Trójka, duży spadek zanotowało też Radio ZET - raport Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Ostro w dół Radio ZET

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 11,8 proc. (udział tej stacji względem fali czerwiec-sierpień 2017 zmalał o 1,9 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 1 pkt. proc. Stacja ta ex aequo ze Złotymi Przebojami pochwalić się mogła zdecydowanie największym wzrostem w zestawieniu (udział tej drugiej stacji zwiększył się do 3,5 proc.).

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła na miejsce czwarte. Udział PR 1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,3 pkt. proc. do 7,1 proc.

Najgorszy w historii wynik Trójki

Piąte miejsce zajęła Trójka z wynikiem na poziomie 5,6 proc., po spadku o 1 pkt. proc. - to najniższy wynik słuchalności tej stacji w historii badania rynku radiowego w Polsce.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od czerwca do sierpnia br. wyniósł 0,8 proc., czyli 0,1 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Pod koniec rankingu znalazło się Polskie Radio 24 z tylko 0,4 proc. udziału w rynku.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(90)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas