Radio2013-08-12
31

Najsłabszy w historii wynik Radia ZET, tracą też Jedynka i Trójka

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od maja do lipca 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największy spadek zanotowała Jedynka.

RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od maja do lipca 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 0,8 pkt. proc. do 25,6 proc. udziału. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,9 pkt. proc. do 14,7 proc. udziału. Tym samym stacja ta zanotowała najniższą słuchalność historii prowadzenia badań Radio Track.

Ostatnie miejsce podium należało do Jedynki, która zanotowała największy spadek w zestawieniu (w dół o 1,6 pkt. proc. do 10,2 proc.).

Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,2 proc.).

Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,1 pkt. proc. (2,2 proc.).

Zobacz tabelę


Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

Zobacz tabelę


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Autor:mk

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas