Biznes 2018-01-24
8

Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)

Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska, który na reklamę przeznaczył tyle, co trzech kolejnych w rankingu marketerów. Z kolei największą dynamikę wydatków zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Media tradycyjne (poza internetem) cennikowo zarobiły w 2017 roku na reklamach ponad 32,7 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż w roku 2016  wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane netto, bez rabatów).

Pozycję lidera i największego reklamodawcy utrzymuje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała na wsparcie swoich marek nieco ponad 2 mld zł, czyli 9,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Jej wydatki wyniosły tyle, co nakłady reklamowe trzech kolejnych reklamodawców łącznie.

Drugie miejsce w rankingu największych reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami w wysokości blisko 885 mln zł, o 27,3 proc. wyższymi w porównaniu z rokiem 2016. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska. Ta firma wydała na reklamę 650,5 mln zł, czyli 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Ten marketer w obecnej kampanii promuje się spotami, w których występują dostawcy warzyw i owoców do jego sklepów.

Spośród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów dwóch marketerów miało w skali roku najwyższą dynamikę nakładów na reklamę. Polkomtel zwiększył je o 33,3 proc. (do 433,2 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 37,6 proc. (do 405,4 mln zł). Polkomtel w jednej z obecnych kampanii wspiera Plush na Kartę.

Dwucyfrowe wzrosty wydatków odnotowały też Ferrero Polska i Terg. Wydatki reklamowe pierwszej wzrosły o 15,1 proc. (do 504,5 mln zł), a drugiej - o 18,5 proc. (do 456,5 mln zł).

Na reklamach Volkswagen Group Polska media zarobiły w ub.r. 421,9 mln zł (9,1 proc. więcej niż w 2016 r.), a na aktywnościach USP Zdrowie – 419,4 mln zł (9,9 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.).

Orange Polska zmniejszył z kolei budżet reklamowy w mediach tradycyjnych o 17,9 proc. - z 523,2 do 429,5 mln zł. Aktualnie ten operator promuje Orange na Kartę reklamami z udziałem Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka.

Zobacz tabelę

Autor: bg

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas